Buffalo Grill

16 oktober 2022 - Avignon, Frankrijk

Ik ben mijn verslag van gisteren geëindigd met de mededeling dat ik ff lekker zou gaan eten bij de Buffalo Grill. Dit restaurant lag direct naast mijn hotel. Toen ik daar heen liep zag ik op een afstandje dat buiten het restaurant veel mensen stonden te roken.

Natuurlijk heb ik daar een mening over, maar behalve dat Fransen graag staken (zie mijn vorige verslag) wordt er Frankrijk ook nog veel gerookt. Veel meer dan in Nederland. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat echt niet alle mensen aan het roken waren. Zij stonden namelijk netjes in de rij te wachten om naar binnen te mogen. Ik keek via de ramen naar binnen en zag dat het behoorlijk grote restaurant helemaal afgeladen was.

K….. Ik had geen zin om daarop te wachten en ben rechtsomkeert gegaan. Ik had namelijk een Burger King gezien iets verderop. Eigenlijk vind ik dat eten niets, maar ondertussen had ik wel aardig wat honger. Het eten bleek inderdaad nog steeds niet echt lekker, maar het vulde wel.

Vervolgens op tijd mijn bedje ingedoken en ik moet zeggen dat ik onrustig heb geslapen. Ik heb zo nu en dan even liggen piekeren hoe ik het vervolg van mijn reis zou indelen. De bedoeling was namelijk om in Avignon naar een camping te gaan. Hier overnachten en vanaf de camping de volgende dag met de fiets naar het station om vandaar met de trein naar Menton te gaan.

Research had mij geleerd dat de (goedkope) trein naar Menton om 08.05 uur zou vertrekken. Toen ik deze ochtend wakker werd rond die tijd was het nog pikkedonker.  En dan moest ik op de camping voor die tijd nog een tentje afbreken, de fiets optuigen en naar het station fietsen. Dat zou dan in ieder geval ongeveer 06.00 uur opstaan worden. Geen goed idee dus. Het is ook nog een beetje een vakantie.

Dus ben ik heel snel naar plan B geschakeld en een hotelletje geboekt in de hoop dat ik daar mijn auto een week kon achterlaten. Zo gezegd zo gedaan.

Om 09.00 uur zat ik in de auto en in tegenstelling tot gisteren was het vandaag relatief droog tijdens het eerste stuk rijden, maar wel zwaar bewolkt. Een telefoontje met Wilma leerde mij dat het in Nederland stralend mooi weer was. Ach mijn tijd komt nog, hoop ik.

De reis verliep voorspoedig. Ik ben dwars door Lyon gereden en heb ook nog een halve tank diesel gescoord voor 1 euro 85. Om 15.30 uur was ik bij het hotel in Avignon. Ik kon echter pas om 17.00 uur inchecken. Eerst dus even naar het station om een kaartje te scoren. En dat lukte en de mevrouw achter het loket verzekerde mij dat de fiets gewoon mee de trein in mocht. Yes. De 1e stressfactor geëlimineerd.

Daarna even in de rondte gereden en een mooie foto van de pont d’Avignon gemaakt.

Pont d'Avignon

Vervolgens weer terug naar het hotel en gekeken of er een restaurant in de buurt was. En wat denken jullie dat ik daar zag …………een Buffalo Grill. Direct er heen gereden om alvast een plekje te reserveren. Maar helaas te vroeg gejuicht, want deze Buffalo Grill liep vermoedelijk niet goed en was dus helemaal leeg. Ik moest ff de kennis van de cursus “Omgaan met teleurstelling” aanspreken.

Inmiddels was het 17.00 uur en kon ik gaan inchecken in het “hotel”. De dame, die de receptie runde, sprak perfect Engels en zo kon ik met haar regelen dat ik mijn auto gedurende mijn fietsreis op het parkeerterrein binnen de hekken mocht laten staan. De 2e stressfactor was ook uit het systeem.

Nu kon ik de auto uitladen en starten met mijn verslag van deze mooie dag. Maar omdat de tijd ondertussen redelijk was doorgelopen heb ik mijn verslag niet helemaal afgemaakt, want mijn maag begon te knorren. Vlug in de auto gesprongen en naar het centrum van Avignon gereden. Hier heerlijk gegeten op het pleintje waar Wilma en ik vorig jaar ook lekker hebben zitten happen.

Terug in het hotel het verslag afgemaakt, de fietstassen voorbereid en de planning voor morgen gemaakt. Om 09.55 uur vertrekt de trein richting Menton. Onderweg moet ik in Marseille en Nice overstappen. Als alles goed gaat kom ik om 15.44 uur aan in Menton. Een beetje spannend is dat wel, want vanochtend zag ik op de tv dat de werknemers van de Franse spoorwegen gaan staken. In principe vanaf dinsdag. Ben ik dan mooi ff op tijd.

Hans. Ik ben het met je eens. Het is weer een heel verhaal en nog steeds heb ik geen meter gefietst!

A demain.