Feest

27 juli 2019 - Breskens, Nederland

Ik wil beginnen met vanaf deze plaats het gemeentebestuur van Bergen op Zoom te bedanken voor het organiseren van een feest ter gelegenheid van onze aankomst in die mooie, gezellige stad.  Natuurlijk was het feest niet voor ons georganiseerd, maar het zag er wel gezellig uit in de stad. Op zoek naar een leuke eetgelegenheid togen (wat een mooi woord is dat toch) wij naar het centrum. Daar aangekomen bleek dat in veel straten marktkraampjes met allerlei koopwaar stonden. Op het grote plein was een podium opgebouwd waar opgetreden werd en alle terrassen zaten stampvol. Wat een ambiance. In een van die zijstraatjes troffen wij een klein restaurantje, die “pfannkuchen” serveerde. Op het “terrasje” hebben wij heerlijk gegeten.

Tijdens het eten werd de lucht boven Bergen op Zoom inktzwart. Dit deed ons besluiten om lekker naar onze hotelkamer, met een perfect werkende airco, te gaan.  Hier duurde het overigens nog heel lang voordat het begon te regenen en dan ook nog maar een klein beetje. Dus het viel allemaal heel erg mee.

Door de airco hebben we heerlijk kunnen slapen. In de ochtend hebben we lekker ontbeten op onze kamer. De prijs van een ontbijtje in ons hotel was “slechts” € 13,50 en dat maal 2 dus. Dit vond ik een beetje te gek met de AH om de hoek. Voor € 5,00 hebben wij ons lekker vol gegeten.

De fietsen waren snel opgeladen. Wilma koos voor de “breedte” variant voor de tas. Verrassend, maar morgen gewoon weer aerodynamisch in de lengte.

Net op weg begon het zachtjes te regen. Best lekker en zeker niet storend en de temperatuur was uitstekend. In het plaatsje Kapelle-Biezelinge hebben wij de capo genuttigd. In die plaats heeft mijn schoonvader zijn jeugd doorgebracht. Best bijzonder om daar dan te zijn. We hebben hem even gebeld!

Vanaf dat moment stopte het met (zachtjes) regenen en kwam ook zo nu en dan flauwtjes het zonnetje door. In een streep zijn we doorgereden naar de ferryhaven in Vlissingen. Ook hier hadden we ontzettend veel mazzel, want we konden direct de boot op rijden. Pff wat kan die boot een snelheid ontwikkelen. Indrukwekkend.

Maar……..er gebeurde nog meer toen wij op de ferry zaten. Het spreekwoordelijk (hemel) luik ging open en het is vanaf dat moment hard gaan regenen. Vanaf de ferry was het nog maar een kleine 800 meter naar onze B&B. Toch hebben we nog een kwartiertje op betere tijden staan wachten. Helaas. In de stromende regen arriveerden wij bij de B&B “Bonne Futte”. Gelukkig was de eigenaresse thuis en konden we met fiets en al haar huis in. Onze fietsen hebben we geparkeerd in de hal van het huis en vervolgens liet zij onze prachtige kamer zien met alles erop en eraan. Goede keuze dus. Dit is altijd spannend als je via het internet boekt.

Tot morgen voor weer een nieuw avontuur.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. José:
    27 juli 2019
    Rico, wat kan je boeiend schrijven! En wat leuk om over jullie schouder mee te mogen kijken.
    Vandaag heb ik diverse keren op de buienradar gekeken. Ik zag fikse buien in Zeeland. Ik schatte in, dat jullie vermoedelijk wel de trein naar Vlissingen zouden nemen.
    Zeer verrassend dat jullie tóch op de fiets jullie bestemming hebben bereikt! Chapeau! Echt grandioos.
  2. Rico:
    27 juli 2019
    Ja José, als het weer slechter wordt, rijdt de trein ook niet in Nederland😂😂😂
    Nee hoor, wij blijven fietsen!
  3. Nastasja:
    27 juli 2019
    Ja het is idd leuk om lekker onderuit zittend in mijn stoel bij de caravan, in de schaduw, uitzicht op zee, deze leuke verhalen te lezen.
    Fijne avond en tot morgen
  4. Rico:
    27 juli 2019
    Dit klinkt jaloers makend. Maar wij ploeteren nog een week of 3 door en hopen dan ook een paar dagen te relaxen aan het strand😊
  5. Car:
    27 juli 2019
    Heb me wederon vermaakt om je reis verslag, wat kan je veel meemaken op zo dag, ben benieuwd wat er morgen allemaal gaat gebeuren , succes ( ps nam je vadertje nog op.......)
  6. Rico:
    27 juli 2019
    Ja paps gesproken en hij vond het heel erg leuk om te horen. Dank voor het compliment😘
  7. Heydi:
    27 juli 2019
    Paul vindt het erg leuk dat jullie zijn geboortedorp hebben aangedaan! Hij wordt altijd enthousiast als hij iets over Kapellinge- Biezepelle leest. Gezellig hoor zo'n feestend Bergen op Zoom. En fijn dat jullie nu ongestoord konden slapen!
  8. Rico:
    27 juli 2019
    Ja, haha, geen windhoos en geen hitte 😄 heerlijk geslapen
  9. Christien:
    Hoi dappere fietsers
    Denk dat jullie morgen wel een prima ontbijt krijgen. B&B hebben dat vaak!!vast iets om jullie op te verheugen. Lief dat jullie met fiets en al.naar binnen mochten. Geen last van zee ziekte gehad op de ferry?
    Welterusten voor straks🤗
  10. Rico:
    27 juli 2019
    De ferry is met 20 minuten aan de overkant, dus weinig tijd om.zeeziek te worden gelukkig.
  11. Anja:
    27 juli 2019
    Inderdaad weer erg leuk om te lezen ,
    Je verwoord het zo leuk.
    En de regen is gelukkig best meegevallen,oke het laatste stukje maar dat mag de pret niet drukken.
    En groot gelijk om langs de AH
    Te gaan,dat zijn geen leuke prijzen meer.
    hopelijk morgen
    weer een mooie dag .
    Succes
  12. Rico:
    27 juli 2019
    Dank jullie wel, morgen gaan we international, dan zijn we in België
  13. José:
    Op naar Koksijde.... :)
  14. Rico:
    28 juli 2019
    Wij zijn er Jose. Pff wat een eind.
  15. Ria van der Vos:
    28 juli 2019
    Dappere strijders door weer en wind.....Mooi verhaal en op naar België. Vanavond een lekker pintje pakken.
  16. Rico:
    28 juli 2019
    Het eerste pintje zit er al in. Maar die was meer dan verdiend na 94 kilometer tegen een straffe wind in fietsen. Hij smaakte heerlijk. Voor de insiders het was een jupiler. Misschien vanavond nog eentje.
  17. Frans:
    Hee Rico en Wilma,
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Ik krijg weer helemaal een deja vu naar onze twee fietstochten. Ziet er allemaal leuk en gezellig en lekker uit. Mijn favoriete bergetappes moeten natuurlijk nog komen. Vooralsnog veel plezier en hopelijk mooi weer. Volgende week komen wij ook naar Frankrijk. Dus bestel maar vast wat mooi weer 😀
    Groeten van ons
  18. Rico:
    28 juli 2019
    Bergetappe's?!! Nou je gaat het horen Frans. Voorlopig was het vlakke parcours langs de Belgische kust met windkracht 5 al een aardige opgave. Maar wij noemen het vakantie dus we genieten er met tegenwind extra lang van!
    Wat betreft vandaag was het hier slechts 18 tot 20 graden, maar het gaat beter worden, dus het komt vast voor jullie best goed. Het is jullie ook gegund.
    Groetjes van ons en een dikke kus voor Elise