Gewoon z'n gangetje!

1 augustus 2019 - Gournay-en-Bray, Frankrijk

Het bijzondere van vandaag is dat we eigenlijk niets speciaals te melden hebben en dat is ook wel eens prettig. Maar terwijl ik dit opschrijf weet ik dat ik onze kasteelvrouwe Joceline heel erg tekort doe. Zij had ons ontbijt wederom klaargezet in de “salle manger”. Het was echt een fantastische gedekte tafel met allerlei lekkernijen. Gelukkig zaten op de “dwarse” kant van de tafel, want als we beiden op de kop van de tafel hadden gezeten hadden wij elkaar niet kunnen verstaan zover zit je dan uit elkaar.

Dat elkaar verstaan is sowieso vaak een probleem tijdens deze fietsvakantie. Als je denkt rustig door de campagne te fietsen heb je het mis. De harde wind zorgt voor veel “hoor” verlies, maar ook voorbij rijdende auto’s maken eigenlijk een pokkelawaai! Nu hoor ik al veel medemannen zeggen dat dit eigenlijk de ideale situatie is, maar het is soms best handig als Wilma op een splitsing hoort dat ik haar toe schreeuw dat we linksaf moeten.

Enfin dit even terzijde. Enthousiast uitgezwaaid door Joceline zijn wij vertrokken voor een korte etappe. Even niet te ver, want na een week raak je door de fietstruitjes en broeken heen dus er moest gewassen worden. Nu is dat niet het probleem, maar natte spullen vergen droogtijd. Dus een beetje op tijd aankomen in het door ons uitgekozen hotel “le Normandie” in de plaats Gournay en Bray.

Onderweg hier naar toe ging dus “bijna” alles goed. Mijn fiets is gewend aan zijn nieuwe wiel en het wiel is gewend aan de (best wel zware) bagage. Verder liet vandaag zo nu en dan de zon zich zien en als klap op de vuurpijl was ook de wind slechts kracht 3. In ons geval betekent dat eigenlijk geen wind. Waarom dan toch “bijna”? Nou dat heeft te maken met de bij tijd en wijle opdoemende klimmetjes, die best wel pittig zijn. Nederland is best wel een ideaal fietsland met zijn vlakke wegen.

Ook kwam de media expert van onze familie, Jeroen, met het idee via de Bodegraafse pers in de vorm van REBO nieuws onze fietstocht wat meer bekendheid te geven. Hij stelde die vraag via de app en kort nadat wij in het hotel waren werden wij al door Anne van Rebonieuws gebeld. Met haar een leuk gesprek gehad over het doel van onze fietstocht. Zij ging aan de slag om er een leuk stukje van te maken. Dus allemaal het Rebonieuws in de gaten houden.

Terwijl de was inmiddels in het raam van onze hotelkamer te drogen hangt gaan we even wat fourrage kopen voor “onze” viering van de verjaardag van Marco (zal wel weer een fles rosé worden!) en voor onze volgende etappe naar Mousseaux-sur-Seine. Hier hebben wij op een camping (jawel) een stacaravan gehuurd. De camping is gelegen langs de rivier………….? De goede oplossingen kunnen worden ingediend via de reislogger.

A demain!

1. Joke en Cees:
    Seine.....
  2. Rico:
    1 augustus 2019
    Mag nog niets zeggen. Morgen de uitslag!
  3. Joke en Cees:
    1 augustus 2019
    Ik was een beetje te snel met reactie plaatsen...
    Maar ik heb het idee, dat jullie wel heel veel van ons vlakke kikkerlandje houden.....
    Hadden jullie ook een waslijntje met knijpers mee?
    Fijn dat er vandaag wat minder wind stond, daar nu even geen gezeur over..... 😉 Cees vroeg zich af of je al afgevallen bent, Rico? En dus niet van je fiets, maar je snapt t wel...
    Ben nu al benieuwd naar t verhaal op de camping....
    of is het een clamping....
  4. Rico:
    1 augustus 2019
    Waslijntje niet, knijpers wel😏 Altijd handig. Nou, of we gaan afvallen weet ik niet want de Fransen houden van wijn en lekker eten. En wij toevallig ook🤣🤣🤣
  5. Albert:
    1 augustus 2019
    Ook hier weer een mooi voorbeeld van de boog en iets met spanning. Neem op tijd je rust, per slot van rekening heb je niet voor niets RPU. 🤣🤣🤣
    De prijs voor het goede antwoord bevalt me wel, ik zeg : de Ganges.
  6. Rico:
    1 augustus 2019
    Albert die RPU heb ik nodig om uit te rusten als ik terugkom. En wat het antwoord betreft, ik moet je nog even in het ongewisse laten. De uitslag is morgen!
  7. José:
    1 augustus 2019
    O, wat leuk dat jullie straks bekende Nederlanders zijn! Mag ik straks een handtekening van jullie? Die zijn over een tijdje goud waard!
    Heerlijk relaxen vandaag, dus!
    Ik ben het met Albert eens; ik denk ook de Ganges!
  8. Rico:
    1 augustus 2019
    Jose morgen is de uitslag van de prijsvraag. Ik moet overigens nog bedenken wat de prijs gaat worden!
  9. Frans:
    1 augustus 2019
    Het stáat in rebonieuws hoor.
    Antwoord op de prijsvraag is volgens mij de Seine...of was het nou de Meine
  10. Rico:
    1 augustus 2019
    Tsja Frans dat zijn 2 antwoorden. Even aan de jury (of de VAR) vragen of dit door de beugel kan.
  11. Maarten Holl:
    1 augustus 2019
    Jeetje Rico wat kan jij schrijven, Stop onmiddellijk bij de politie en treed in de voetsporen van BAANTJER. Dat wordt gegarandeerd een succes. Ik dacht hij schrijft iets over de afgelegde kilometers en de kilometers die jullie nog moeten gaan, maar nee hoor hele verhalen komen tot ons. Ik ben aan het werk in het huisje van MARIEKE en kan derhalve niet eens alle verhalen bijhouden, want zeg nou zelf soms zijn de dingen waarvan je zegt leuk, niet leuk en dingen waarvan je zegt leuk, ook. Nou RICO en WILMA succes, ik probeer het bij te houden. DOEI.
  12. Rico:
    1 augustus 2019
    Haha Maarten. Wat betreft het schrijven van kletsverhalen heb ik een groot voorbeeld. Kijk eens in de spiegel en je weet wie ik bedoel. Ik heb gedurende onze gezamenlijke werkzame uren altijd genoten van jouw verhalen en ik vind het leuk dat ik nu wat terug kan doen. Trouwens je dochter mag blij zijn met jou als vader. Het hoeveelste huis ben nu aan het opknappen voor haar? Trouwens doe Syl ook de groeten van ons. Zij zal wel vinden dat we een klein beetje "gek" zijn.
  13. Nastasja:
    1 augustus 2019
    Ja ik heb het verhaal van rebonieuws gelezen en gedeeld, leuk stukje.
    Wilma je had toch die vlag op je fiets moeten bevestigen...😆😉
    Geniet van de verjasrdagsrosé (op de camping).
  14. Rico:
    1 augustus 2019
    Ja jammer van de vlag, maar ja, als je alles van te voren weet...... Wij hadden hier geen idee van hoor. En die verjaardagsrosé drinken we niet op de camping hoor, daar gaan we morgen naartoe. Maar dan noem ik het gewoon een campingroseetje, die zal ook vast smaken😘
  15. José:
    1 augustus 2019
    Wat een super leuk artikel in Rebonieuws! Top!
    Straks kunnen jullie niet meer gewoon over straat :)
    Geniet nog maar heerlijk daar (van het anonieme bestaan).
  16. Rico:
    1 augustus 2019
    Haha. Je kan wel een gelijk hebben. We blijven dus voorlopig nog 3 weken weg.
  17. Anja:
    Ten 1e gefeliciteerd met Marco

Wat fijn. om te horen dat het vandaag goed ging ,het was vast
    ( gewoon )even opstarten .
    Vanaf nu gaat het elke dag beter,en komen jullie uiteraard ook dichter bij de eindbestemming,al is die nu nog wel ver weg hoor,maar komt goed.
    Leuk dat jullie ook op rebonieuws komen.
    Verstandig om een soort van rustdag in te lassen, en uiteraard weer leuk om jullie verhaal te lezen.
    Met floor gaat het goed hoor ,jullie krijgen een pootje van hem .
    Nou nog even de was drogen en morgen op t gemakje er weer tegen aan. Heel veel succes en uiteraard Wilma de gr
  18. Rico:
    1 augustus 2019
    Bedankt voor de felicitaties. Fijn om te horen dat onze waakkat in goede conditie is, maar het is ook zo dat wij met een gerust gevoel rondfietsen omdat wij weten dat jij de boel thuis in de gaten houdt. Dat doet ons goed! Bedankt.
  19. Liset:
    De Seine!
    Goed bezig hoor! Ga zo door
  20. Rico:
    1 augustus 2019
    Het antwoord is in ieder geval goed. Morgen wordt de winnaar bekend gemaakt. Spannend en vooral omdat ik geen idee heb wat de prijs wordt.
  21. Rob en Hanneke:
    1 augustus 2019
    Bewondering hoor , voor jullie. Ga zo door en neem af en toe je rust.
  22. Rico:
    1 augustus 2019
    Bedankt, maar af en toe rust past niet helemaal in ons schema. Maar je gelooft het niet, maar fietsen is voor ons vakantie. Behalve die beklimmingen dan!
  23. Car:
    1 augustus 2019
    Gefeli met zoon , proost , leuk stukkie in het nieuws , morgen weer fris op de fiets , tot morgen xx
  24. Rico:
    1 augustus 2019
    Thanks Coop. Morgen op weg naar de camping. Ik hoop dat het animatie team wat leuks heeft verzonnen. Wat dacht je van een stoelendans?
  25. Christien:
    1 augustus 2019
    Wat je al niet in moet plannen van te voren. Wasdag enzo😱 morgen dus weer fris ruikend op de pedalen 😂🤣
  26. Rico:
    1 augustus 2019
    Ja, Christien en dan heb ik het nog niet gehad over de administratie, maar morgen gaan we genieten op de camping. Daar staat in principe een bbq gepland. Als het weer het toelaat uiteraard.
  27. Jolanda Kamerling:
    3 augustus 2019
    Wat leuk om jullie fietstocht zo een beetje mee te beleven. Wat zijn jullie een bikkels joh. Heel veel succes nog en ik lees wel weer hoe het jullie vergaat.
  28. Judy:
    9 augustus 2019
    Klinkt bekend dat de kleding op raakt en er dus echt wel even gewassen moet worden.
    Ik heb wel met jullie te doen dat je weer een fles rosé moet nuttigen,😂😎
  29. Rico:
    9 augustus 2019
    Ach Judy je kent ons. Wij nemen altijd de meest lastige optie. Dus ipv een glas rose een hele fles. Een hele opgave als het 30+ graden is.