De kop is er af!!

25 juli 2019 - Nieuwendijk, Nederland

De eerste etappe zit er op. We zitten momenteel op de dijk in het mooie Nieuwendijk. Het ging vandaag voorspoedig. Dat “voorspoedige” begon al vanochtend. Door de lange voorbereiding hadden we de fietsen behoorlijk snel voorzien van de “hoognodige” bagage. Dus we waren snel klaar voor vertrek. Zo snel dat eerst buurvrouw Anja werd verrast. Zij zou op ons verzoek de “vertrekfoto’s” maken. Rennend kwam zij naar buiten en niet voor niets. Prachtige foto’s Anja! (Deze foto’s zijn te zien op de fotoafdeling).

Helaas werden Peter en Linda wel verrast door ons “vroege” vertrek. Sorry Peet en Lin. Jullie filmpje was heel aardig.

Het fietsen ging ook heel voorspoedig. Vanochtend was de temperatuur nog best lekker en ook de wind was niet te gek.
Via Driebruggen, Haastrecht en Vlist kwamen wij in Schoonhoven. Hier hebben wij bij het pontje een lekker bakkie koffie gedronken.

Aan de overkant van de Hollandse IJssel zijn we gereden naar Schelluinen en hebben wij de lunch gebruikt in Werkendam bij de Waterman. Hierna was het niet ver meer naar het huis van Heydi en Paul. We arriveerden hier al om 13.30 uur. Gelukkig maar want het is in de loop van de dag echt heet geworden, sterker nog deze dag was een warmterecord in Nederland aller tijden. 40,4 graden!!!!

Heydi en Paul hadden gelukkig een heerlijk ijskoud biertje klaar staan. En dat was niet het enige. Wij zijn rondom verwend met allerlei lekkere dingen en dan staat er ook nog forel op het menu. Wij wachten daar even mee totdat de temperatuur iets is gezakt. Tot die tijd doen wij ons tegoed aan heerlijke wijntjes.

Helaas voor jullie, Heydi en Paul hebben geen B&B, maar als zij dit zouden gaan doen dan was het zeker een 5 sterren locatie.

Morgen staat de etappe naar Bergen op Zoom op het programma. De vooruitzichten zijn weer perfect.

A demain.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. André den Hollander:
    25 juli 2019
    Heerlijk, het loopt als een trein allemaal. Tip, kijk uit wijn kan ook in je benen gaan zitten!
  2. Rico:
    26 juli 2019
    Andre je schrijft "kan" in je benen gaan zitten. Wijze raad, maar gelukkig hebben Wilma en ik er geen last van gehad.
  3. Anja:
    25 juli 2019
    Wat mooi dat de 1e dag zo voorspoedig is gegaan, kon ook niet missen ,want jullie waren vanochtend al eerder dan gepland klaar voor vertrek .
    Nu nog lekker genieten van het ongetwijfeld heerlijke eten,
    en voor morgen , weer heel veel succes toppers
  4. Nastasja:
    Kop is eraf!
    Morgen weer verder.
  5. José:
    25 juli 2019
    Geweldig dat jullie zo gestart zijn! Chapeau!!! Echt grandioos! Top!
    Straks een heerlijke forel!
    Mmmmmmm...!!
  6. Car:
    25 juli 2019
    Vandaag ff naar Katwijk heen en weer, moest aan jullie denken, want ik vond het errug warm, knap gedaan , en Co nog zere kont? Leuk om jullie te volgen, slaap lekker voor straks xx
  7. Rico:
    26 juli 2019
    Coop het was heerlijk en precies voor de ergste hitte waren we op de bestemming en volgens mij gaat het met de billen van Wilma perfect. (tot nog toe!)
  8. Peter:
    25 juli 2019
    Ik kom nooit meer vroeg mijn bed uit voor jullie😜.
    Succes verder luitjes.
  9. Rico:
    26 juli 2019
    Sorry Peet. Ik baal er ook nog steeds van.
  10. Judy:
    26 juli 2019
    Wat je zelf al zegt , de kop is eraf!!
    Wat een start bij zo een extreme temperatuur. Succes en genieten samen.
    Πολλά φιλάκια vanuit Singapore
  11. Rico:
    26 juli 2019
    Singapore???? Gaaf zeg. Jullie ook genieten daar he! En ja dat laatste dat begrijp ik niet, maar Wilma zei dat dit kusjes betekende. Ik hou ze tegoed!
  12. Maarten Holl:
    26 juli 2019
    Nee hier had natuurlijk mijn reactie van de forel moeten staan. Ach wat maakt het uit. Trouwens overnachten kan bij ons ook, is wel ff omrijden haha. s'morgens een eitje.
    Ach wat klets ik nou, zet hem op.
  13. Rico:
    26 juli 2019
    Thanks Maarten. En je weet wat ik van jouw geklets vind. Beregezellig!!!! Groeten aan Syl
  14. Ria van der Vos:
    26 juli 2019
    Super hoor! Leuk om jullie zo te volgen.
  15. Rico:
    26 juli 2019
    Lief dat jullie dat doen. Als we terug zijn moeten jullie weer een keertje naar Bodegraven komen.
  16. Albert:
    26 juli 2019
    Volgens mij kan de korte broek gewoon aanblijven tot de eindbestemming. Nu ook nog de wind mee en het gaat een voorspoedige reis worden. Geniet ervan.
  17. Rico:
    26 juli 2019
    Ik hoop het Albert en ik hoop ook op een ontmoeting. Ik hou contact met je.
  18. Carmen:
    Respect met de warmte.
  19. Rico:
    26 juli 2019
    Hoe heter hoe beter! Maar morgen komt hier zeker een einde aan.
  20. Joke en Cees:
    26 juli 2019
    Ik hoop niet dat er een hagelbui op jullie (fiets)pad komt......
  21. Rico:
    26 juli 2019
    Pff heftig he. Maar ik denk dat het wel mee valt!