Fiets Alert !!!!!!

1 september 2023 - Bodegraven, Nederland

Het gaat weer gebeuren. Jaja. Net terug van de Maasroute zat ik alweer te “broeden” op een nieuw ei! En dan bedoel ik met een ei natuurlijk een nieuwe route idee. Ik moet eerlijk bekennen dat het nieuwe idee dit keer niet uit mijn eigen brein is ontsproten. Het was een idee van één van de trouwe lezers van mijn fietsavonturen, t.w. Fia. Zij opperde om ook eens de Hanzestedenroute te rijden. Wat een goed idee.

Helaas belandde het idee al snel in de koelkast, omdat we dit jaar moeten dealen met een “geweldige” zomer. Zelfs de week dat ik de Maasroute fietste liet het beloofde mooie weer verstek gaan, maar dat hebben jullie allemaal kunnen lezen.

Maar sinds deze week zijn alle weersvoorspellers heel enthousiast over een aankomende zomerse periode. Natuurlijk begon het bij mij direct weer te kriebelen. Direct werd het idee van Fia uit de koelkast gehaald.

Toen ik Wilma liet weten dat ik volgende week weer een paar daagjes wilde gaan fietsen ontlokte haar dit de volgende uitspraak: “Misschien kan je beter op de fiets gaan wonen”. Een terechte opmerking!

Inmiddels heb ik de route al uitgestippeld en ook de overnachtingen bij de “vrienden op de fiets” zijn geboekt. Kortom het “geraamte” van de fietsroute is klaar.

Dinsdagochtend vertrek ik per trein naar de 1e Hanzestad, t.w. Kampen en donderdag eindig ik in één van de andere Hazesteden Arnhem. Daartussen doe ik dan verschillende Hanzesteden aan.

Het is maar dat jullie het weten!

1. Erik Heijnis:
    1 september 2023
    Leuk idee Rico. Langs de IJssel is prachtig. Misschien kun je ook blij worden van onderdelen van de ‘IJsselbiënnale 2023’. ( kijk op internet.) veel plezier met je fietstocht !
  2. Rico:
    4 september 2023
    Erik. Ik ga kijken. Ben benieuwd.
  3. Madelon:
    1 september 2023
    Mooi stukje fietsen langs mooie plaatsen. Geniet ervan.
  4. Rico:
    Ga ik zeker doen!
  5. Edwin:
    1 september 2023
    Mooi man, heerlijk dat pensionadagevoel, en Wilma maar werken, geniet er van 🚲
  6. Rico:
    4 september 2023
    Tsja en dankzij jouw "bootinterventie" ga ik met een gerust hart van start!
  7. Henny Steensma:
    2 september 2023
    Hé Fox misschien is het leuk om eens een luisterverhaaltje (i.p.v. liedje) toe te voegen https://www.visithanzesteden.nl/luisterverhalen/het-jaar-1494-kampen/

Succes met de voorbereidingen
  8. Rico:
    Ik ga zeker luisteren.
  9. Anja:
    2 september 2023
    Hey Buur
    Wat n mooi vooruitzicht weer zeg.
    En je ziet vast en zeker weer hele mooie plekjes.
    Alvast heel veel plezier
  10. Rico:
    4 september 2023
    Ik ga er vanuit dat ik wederom ga zien hoe mooi ons eigen landje is.
  11. Albert:
    3 september 2023
    Je hebt weer een mooie uitdaging uitgekozen. Kom maar op met je leuke belevenissen, maak ons maar weer jaloers, ouwe RPU-er🤭🤣
  12. Rico:
    4 september 2023
    Inderdaad OUD RPU-er. Ik ben alweer meer als een jaar pensionado. En het bevalt uitstekend, zoals je regelmatig kunt lezen.
  13. Lucia en Paul:
    3 september 2023
    Gezellig wij gingen net de dagelijkse weetjes van onderweg missen maar krijgen er nu weer tips en wetenswaardige over de Hanzesteden bij. Zet hem op Rico aan het weer zal het nu niet gaan liggen !!
  14. Rico:
    4 september 2023
    Oei jullie leggen de lat nu wel hoog met de verwachting over de wetenswaardigheden. Ik zal mij alsnog even snel gaan verdiepen in de bijzonderheden van de plaatsen onderweg.
  15. Eric en Janine:
    3 september 2023
    Hey Rico, Je hebt de smaak aardig te pakken! Groot gelijk dat je nog even een leuk route gaat rijden, maar we begrijpen Wilma ook wel ; )
    Misschien heb je nu eindelijk wel een keer een fietstocht met lekker weer.
    Heel veel fietsplezier!
  16. Rico:
    4 september 2023
    Dank jullie wel. Ik sta al te trappe(n)len om te starten!
  17. Ria:
    Veel plezier maar weer!
  18. Rico:
    En bedankt. Alweer! :)
  19. Nastasja:
    Weer veel plezier!!
    Ik zal Wilma wel beetje opvangen hoor! Ze heeft nog genoeg leuk (scan) werk liggen. Dus tijdens haar werkdagen geen tijd om je te missen😁😉!!
  20. Rico:
    Goed bezig Nastasja.
  21. Judy:
    3 september 2023
    Heerlijk vooruitzicht, zowel voor jou als voor ons. Jij ziet weer een hoop mooie plekjes en maakt weer van alles mee, en wij mogen weer venit an jouw verhalen. Tja en wat Wilma betreft, lastige kwestie. Zeg in ieder geval maar tegen haar dat ik aan haar denk!!
    Veel plezier weer!
  22. Rico:
    4 september 2023
    Judy. Wilma kan meelezen en vind het lief dat je aan haar denkt.
  23. Carla:
    5 september 2023
    Hoi Rico; super plan, mooie omgeving. Ik ga het weer meebeleven :-)
    Maar ik voel ook wel met Wilma mee........
  24. Rico:
    5 september 2023
    Dat is lief van je. Trouwens vandaag reed ik langs het plaatsje Mastenbroek.
  25. Carla:
    6 september 2023
    Ja dat bestaat!! :-) Leuk!! Succes en blijven drinken!
  26. Rico:
    6 september 2023
    Car drinken is één van mijn kerncompetenties! :)
  27. Carla:
    7 september 2023
    hahaha komt nu goed uit!!
  28. Rico:
    7 september 2023