Harde wind

26 juli 2019 - Bergen op Zoom, Nederland

In verband met de warmte hebben wij gisterenavond pas laat gegeten, maar……..waar je lang op wacht is lekker! De (gerookte) forel was heerlijk. De rest van het eten uiteraard ook. Met een meer dan voldaan gevoel zijn we dan ook gaan slapen. Alle ramen tegen elkaar open gedaan en een elektrische waaier op de slaapkamer zorgde voor een zo aangenaam mogelijke temperatuur. Maar ondanks alle “trucjes” was de huis temperatuur 31 graden volgens Paul.

Toch uiteindelijk in slaap gevallen totdat…….rond een uur of twee ’s nachts het keihard ging waaien. Ik moest snel “ons” bed uit om het openstaande raam van onze slaapkamer te redden. Ook de overige ramen op tijd kunnen sluiten, maar spannend was het. In de ochtend bleek dat de grote parasol was omgeblazen.

En dan weer een hoogtepuntje van onze prille reis. Wij werden wakker van de geur van gebakken broodjes. Uiteraard werden wij hier snel door naar beneden gelokt. Hier troffen wij niet alleen de afbakbroodjes aan, maar ook de verschillende vleeswaren, kaas, aardbeien, gekookte eitjes en nog veel meer. Wat een luxe! Natuurlijk heb ik mijn best gegaan om Heydi en Paul “los” te eten, maar zelfs mij lukte het niet.

Snel de fietsen opgeladen en met pijn in ons hart afscheid genomen van onze 5 sterren locatie. Eerst op weg naar Hank. De temperatuur was nog heerlijk en de wind was ons goed gezind. Dus lekker een windkrachtje 3 in de rug. Voordat we het wisten zaten we na 30 kilometer aan de koffie in Zevenbergen. Hier reden we dus gewoon op “gevoel” naar een heerlijk terras midden in dat dorp waar we ook nog eens een overheerlijke capo kregen geserveerd en als klap op de vuurpijl vulde de uitbater onze bidons met ijskoud water uit de tap. Klasse.

Hierna naar Roosendaal, waar we hebben geluncht. Terwijl wij daar onder de rook van de kerk de lunch aan het verorberen waren kwam toevallig een collega van mij, Sjoerd Schepers samen met zijn vrouw langsrijden op de fiets. Heel bijzonder. Het werd nog leuker, want zijn dochter zat aan een tafeltje naast ons te eten met een vriendinnetje. Moraal van dit verhaal is dat je in Roosendaal niet ongezien kan verblijven. De familie Schepers is everywhere! Haha.

Nu zit ik dus achter mijn bureautje op de ruime en nette hotelkamer van het Tulip Inn hotel in Bergen op Zoom. Op naar Breskens morgen met een heel ander weertype. Volgens weeronline wordt het 20 graden en regenachtig. Het verschil had van mij iets minder gemogen.

A demain!

Ps. Het is heel erg leuk om jullie reacties te lezen, blijf dit vooral doen!! Dit inspireert ons.

1. Geerten:
    26 juli 2019
    Hou vol je bent er bijna. 😘
    By the way fietsen opgeladen 🤣🤣😂😂 je bent toch niet vals aan het spelen zoals in Spanje ?
    Hoop niet dat er een etappe wordt gestaakt zoals in de tour de France.
    Veel zeker nog en niet teveel eten want de kilo's moet je allemaal meenemen op de fiets.
  2. Rico:
    26 juli 2019
    Geerten als ik de kans krijg om vals te spelen zal ik het niet nalaten. Heerlijk vind ik dat. Wat betreft de kilo's hoop ik dat die binnen de perken blijven. Maar als je de hele dag fietst word je vanzelf zwaarder. Spierweefsel heet dat! Vandaar.
  3. José:
    26 juli 2019
    Wat top dat jullie zo'n verrukkelijk 5 sterren adres hadden gisteren!
    Welkom in Bergen op Zoom!!
    Wat een heerlijke maaltijden hebben jullie vandaag voorgeschoteld gekregen. Mmmmm...!
    En ook nog bekenden ontmoet! Leuk!
    Slim om de bidons steeds te vullen!
    Morgen dus naar het mooie Zeeland! Echt een prachtige provincie! Echt super leuk om jullie aan de hand van de kaart te volgen!
  4. Coen van Valderen:
    26 juli 2019
    Je kunt leuk schrijven Rico, zie het op deze manier helemaal voor mij. Succes !
  5. Rico:
    26 juli 2019
    Ik doe mijn best Coen en ik vind het tof dat je ons zo volgt en voorziet van een berichtje. Bedankt.
  6. Hans:
    26 juli 2019
    Op de foto’s valt me op dat Wilma steeds voorop rijdt. Wel proberen aan te pikken ouwe.
  7. Rico:
    26 juli 2019
    Hans ik rij op reserve. Ik wacht op het juiste moment om te vlammen. Dat zal vermoedelijk zijn als de accu van Wilma eindelijk een keer op raakt.
  8. Albert:
    26 juli 2019
    Leuk dat jullie Sjoerd tegenkwamen, de wereld is klein zullen we maar zeggen. Ik ben het de vorige schrijver eens, je hebt ook hier talent voor. Suc6 morgen met wat het weer ook mag brengen. Maar altijd weer op naar een lekkere maaltijd😊
  9. Rico:
    26 juli 2019
    Kijk Albert dat is wat ik in jou waardeer. Altijd positief! Ik zal er aan denken als we morgen van de weg spoelen.
  10. Christien:
    26 juli 2019
    Morgen word het wel echt bikkelen. Respect hoor voor jullie,maar zie alleen maar een lach op jullie gezicht, dus het gaat vast goed komen morgen.
  11. Rico:
    26 juli 2019
    Tsja het wordt even afwachten, maar goed ik heb vanavond naar de Tour gekeken en daar was het behoorlijk heftig. Ik verwacht dan dat het bij ons wel mee valt. En een heel oud Hollands gezegde zegt. "Het meeste valt er naast!" Haha.
  12. Car:
    26 juli 2019
    Je weet maar nooit wie je onderweg tegenkomt...... leuk verhaal , verheug me alweer op morgen , liefs xx
  13. Rico:
    26 juli 2019
    Coop je weet dat ik een groot liefhebber ben van mooi weer. Dus vandaar al die vrolijke verhalen. Echter de weersvooruitzichten voor morgen zijn ff anders. Wie weet wat de teneur van het verhaal wordt! Maar tot nu toe is het alleen maar genieten.
  14. José:
    26 juli 2019
    Afgaande op de buienradar, regent het nu, volgens mij, fors in Bergen op Zoom. Heerlijk voor de buien binnen dus!
    Goed gepland :)
  15. Rico:
    26 juli 2019
    Jose voor jou wat actuele info. Het is nog kurkdroog in Bergen op Zoom, maar we weten niet voor hoe lang nog!
  16. Anja:
    Hey Buurtjes
    Wat super leuk om te lezen, zo
    beleven we het een klein beetje mee
    En heerlijk om te horen dat het tot nu toe prima gaat,en het mindere weer voor morgen? Dat is pas morgen😍
    Heel veel succes
  17. Rico:
    26 juli 2019
    Precies Anja. Eerst zien en dan geloven. We gaan het morgen meemaken!
  18. Renée:
    27 juli 2019
    Gaat lekker zo te zien! Alle gezelligheid en verwennerij motiveert denk ik extra.
    Zo erg als bij de Tour zal de regen vast niet worden, en ook niet de hele dag. Geniet maar weer, wij genieten zo mee!
  19. Rico:
    27 juli 2019
    Nou, zo erg als bij de tour was het niet maar er is hier de afgelopen uren ook aardig wat gevallen. Bij jullie nog steeds lekker weer zagen we.