Voor ons zelf

22 augustus 2019 - Alénya, Frankrijk

Vandaag een klein verslagje, want we willen sowieso voor onszelf weten wat wij iedere dag hebben gedaan. Onze reis is per slot van rekening nog niet helemaal afgelopen. Lang kan het verslag niet worden, want we hebben de gehele dag lui op een bedje van onze favoriete beachclub gelegen. Even voor de goed orde, we moeten natuurlijk nog wel even 5 km fietsen voordat wij daar zijn. Het is een rechte weg richting het strand. En jullie geloven het of niet maar tot nu toe ( al 2 dagen) hebben we in de ochtend als we naar het strand fietsen de wind in de rug EN als we aan het einde van de middag terug fietsen is de wind 180 graden gedraaid en hebben we de wind weer in de rug. Onvoorstelbaar. Vertel dit tegen een willekeurige scholier in Nederland die iedere dag op de fiets naar school moet en hij zal er geen reet van geloven. Zij hebben namelijk altijd twee keer per dag wind tegen!

Op de boulevard van St Cypriën, waaraan onze beachclub ligt zetten wij onze fietsen stevig vast aan een paal. Vandaag stonden de fietsen aan een paal, die wij kunnen zien vanaf onze strandbedden. Gisteren stonden wij een paal eerder en stonden de fietsen van andere mensen aan DE paal. Wilma vertelde dus gisterenmiddag vol trots dat zij de gehele dag zicht had gehad op “onze” fietsen. Helaas waren dat dus de fietsen van die andere mensen. Die hebben Wilma aan het einde van de dag bedankt voor haar oplettendheid.

De eigenaar van “onze beachclub” is een man, die wel heel erg lijkt op Zinadine Zidane, de voetballer van Real Madrid. Nadat ik mijn constatering met de eigenaar had gedeeld konden wij niet meer stuk en werden we regelmatig voorzien van een kannetje lekker koel water. Ook de lunch daar is heerlijk, maar toen we vandaag na een heerlijk dagje zonnen 65 euro moesten afrekenen waren we het direct met elkaar eens dat het maar goed was dat we hier geen 3 weken hoefden te vertoeven.

Qua temperatuur was het vandaag perfect. Het was soms zelfs zo warm dat ik de zee in ben geweest. Mensen die mij kennen weten dat dit niet zomaar gebeurt en het kan nog gekker. Ook Wilma is de Middellandse Zee ingelopen om af te koelen. Niet te lang, want ze moest weer snel terug naar haar e-reader, waar ze echt heel blij mee is.

Een ideale uitvinding zeker voor mensen die met de fiets reizen. Je hebt een stapel boeken bij je, maar die zitten allemaal in zo’n klein e-readertje. Met dank aan Madelon voor het leveren van een aantal e-books.

En dan was het vanavond onze laatste avond in Alénya. Een dorpje waar wij het gevoel hadden “thuis” te zijn. En dat vond Alénya ook, want ze hadden speciaal voor ons (ahum) een feestavond met live muziek georganiseerd. Heel aardig. Uiteraard moesten wij eerst ff eten, dus even kort de dagelijkse eetsoap. Wilma had een chevre salade en ik 3 spiesjes, 1 met merquez, 2 met canard en 3 met poulet en daar zat lekker patat met mayo bij. Net als thuis. Daarna een lekker ijsje.

Helaas kapte de muziek ermee op het moment dat ik afrekende en ondanks dat de mevrouw van het restaurant ons verzekerde dat het feest tot middernacht duurde, stopte de muziek er om 22.00 uur mee. Jammer ik had zo graag nog ff willen dansen!

Morgen vangt dus de reis naar huis aan. De trein vertrekt om 20.00 uur. Dus morgenochtend gaan we toch nog even lekker naar het strand. Met de eigenaresse van de B&B afgesproken dat we bij haar nog even mogen douchen, voordat we met de fiets naar het station van Perpignan gaan.

Misschien dus morgen een verslag, maar dat hangt echt af of er internet en/of stroom is in de trein.

A demain.

1. Joke en Cees:
    22 augustus 2019
    We hebben heerlijk genoten van al jullie leuke belevenissen!
    Het dagje strand zal morgen ook wel weer bevallen met het heerlijke koele koude water... voor €65.... koopje!
    Morgenavond een goede reis terug! En tot volgende week!
    We willen dan nog een paar x alle verhalen horen hoor....
    welterusten voor straks! 😘😘
  2. Rico:
    22 augustus 2019
    Nee Cees en Joke wij zitten vol verhalen en kijken ook weer uit naar volgende week.
  3. Judy:
    22 augustus 2019
    Geweldig dat Wilma " de fietsen zag staan vanaf het strand" , zou mij ook zomaar kunnen gebeuren!!🤣🤣🤣
    Geniet morgen nog lekker van de laatste strand dag en alvast een goed en prettige reis huiswaarts.
  4. Rico:
    22 augustus 2019
    Bedankt Judy. Nog even aan het kleurenschema werken. En opletten dat we op tijd omdraaien. Het ziet er niet uit als we als kreeften weer terugkomen. Maar dat gaat niet gebeuren hoor.
  5. Albert:
    23 augustus 2019
    Haha, weer een mooi verhaal. Geniet nog even van jullie halve strand dag en een goeie reis terug.
  6. Rico:
    25 augustus 2019
    Gaan we doen Albert.
  7. Nastasja:
    23 augustus 2019
    Wat een heerlijke dag was dat. Goede afsluiting van jullie actieve vakantie.
    Geniet nóg heel even en dan goede reis terug 🚂.
    Wilma tot dinsdag (Zal wel erg wennen worden😁😉)
  8. Rico:
    23 augustus 2019
    Dank je, inderdaad tot dinsdag. Wordt ook weer jouw eerste werkweek toch? Zal zeker wennen worden 😏😊
  9. José:
    23 augustus 2019
    Geniet nog maar heerlijk van het laatste dagje en dan...naar huis. Lang leve de trein! Heerlijk om daarmee te reizen!
  10. Rico:
    23 augustus 2019
    Wij zijn er nu mee bezig, met de trein reizen. So far so good.
  11. Remy:
    23 augustus 2019
    Veel plezier nog vandaag! Wij gaan zo fietsen van Alkmaar naar Zandvoort. Ik denk dat de tarieven daar net zo zijn als bij Zidane.... goede reis terug! 👍👍
  12. Rico:
    23 augustus 2019
    Haha. Je hebt gelijk. Mooie foto trouwens bij het landgoed, maar daar ga ik echt geen parket leggen of ik moet ook met pensioen zijn.
  13. Anja:
    23 augustus 2019
    Ha ha 65euro is dan best een behoorlijk bedrag,maar jullie hebben ervan genoten en ach dan maakt het ook niets meer uit.
    Wilma kan goed oppassen, zo te lezen. Gelukkig stonden ze er nog ,dat is uiteraard wel heel fijn.
    Vandaag nog even lekker genieten,en alvast een hele goede reis terug .
  14. Rico:
    23 augustus 2019
    Anja we zijn onderweg. We zijn er nu al achter dat het met de trein veel sneller gaat. We volgen met de trein namelijk een aardig deel van onze fietsroute. Heel leuk om kort te stoppen op plaatsen waar we ook gefietst hebben
  15. Car:
    23 augustus 2019
    Ik denk terwijk ik dit schrijf bijna alweer aan de lunch , hoop dat het morgen goed gaat in de trein met de fietsen zonder zak 😂😂😂 goeie reis, en lees graag nog hoe de reis is gegaan en wat er te eten was natuurlijk xx
  16. Rico:
    23 augustus 2019
    Coop lees ons verhaal en je weet alles. Alleen de dagelijkse soap over het eten heb ik weg gelaten. Was niet zo vermeldenswaardig. Maar jij mag het natuurlijk weten. Wilma spaghetti en ik kip met patat.
  17. Heydi:
    23 augustus 2019
    Heeeeeeele goede reis en tot gauw !💋
  18. Rico:
    23 augustus 2019
    Bedankt en dat tot gauw hopen we echt. Ff bijpraten, want per slot van rekening is bij jullie het avontuur begonnen.