Aanschaf nieuwe fiets

3 maart 2019 - Bodegraven, Nederland

In aanloop naar onze fietstocht naar Zuid-Frankrijk hebben wij vorig jaar samen met Remy en Irene de "Elfstedentocht" gereden. Deze tocht heeft net zoals de legendarische schaatstocht een lengte van ongeveer 200 kilometer. De eerste geplande etappe was van Harlingen naar Dokkum. Dit was ongeveer 60 kilometer. Maar wel 60 kilometer vol tegen windkracht 6 in. Dit was de reden dat wij die avond onder het genot van een welverdiend drankje hebben besloten om voor Wilma een elektrische fiets aan te schaffen voor onze fietstocht naar Zuid-Frankrijk.

Wij zijn op zoek gegaan naar een fiets, waar je ook zonder de elektrische ondersteuning gewoon op kan fietsen. Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij de firma 12go in Waddinxveen. Een gigantische fietswinkel waar je echt alles op fietsgebied kan kopen. Hier hebben we verschillende fietsen geprobeerd en getest. (Er is daar een heus testcircuitje). Voor ons kwam daar de "Trek TM 2+" als beste uit. (zie foto).

Inmiddels heeft Wilma al een aantal kilometers op deze fiets afgelegd en zij is heel enthousiast. Bij normaal weer kan zij "gewoon" fietsen, maar met harde tegenwind drukt zij op de "magische knop" en vervolgt zij met een grote glimlach haar weg.

Elektrische fiets

1. Madelon:
    3 maart 2019
    De voorpret kan beginnen!
  2. Rico:
    3 maart 2019