Welkom op de reisblog van de fietsvakantie van Rico en Wilma!

3 maart 2019 - Bodegraven, Nederland

Wij gaan deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van de voorbereidingen op en de daadwerkelijke fietsreis vanaf onze woonplaats Bodegraven naar het Zuid-Franse Perpignan. Ik, Rico, heb al heel lang de wens om naar Zuid-Frankrijk te fietsen. Omdat van uitstel afstel komt heb ik op een gegeven moment gezegd dat ik deze reis wilde gaan doen in het jaar dat ik 60 word. Deze "heugelijke" gebeurtenis heeft inmiddels al een paar maanden geleden plaatsgevonden en de voorbereidingen voor de fietstocht zijn al in volle gang. Het leuke is dat ook Wilma inmiddels zo'n enthousiaste fietsster is geworden dat zij heeft besloten ook mee te gaan.

Verder hebben wij een goed doel gehangen aan deze fietstocht en dat is geld inzamelen voor het Alzheimerfonds. De achtergrond hiervan is dat mijn vader leed aan deze ziekte. Vorig jaar op 14 september 2018 was de dag dat ik 60 werd. Ik heb toen al mijn familie, vrienden en kennissen uitgenodigd en als cadeau had ik een klein sponsorbedrag gevraagd voor onze fietstocht. Een ieder kon Wilma en mij sponsoren per gereden 100 kilometer. Bij inleg van €1,- per 100 kilometer komt dit neer op ongeveer €15,-.  Een ieder mocht pas naar huis als ze hadden ingetekend! Haha.

Ik zal de sponsorlijst en wat ik met de sponsorgelden wil gaan doen later op deze blog vermelden in een afzonderlijk verhaal.

Helaas is mijn vader inmiddels op 18 februari 2019 overleden, maar ondanks dit verlies zullen Wilma en ik ons stinkende best gaan doen om deze fietstocht te volbrengen en hierdoor te zorgen dat wij een klein steentje kunnen bijdragen in de bestrijding van deze akelige ziekte.

Via de site van het Alzheimerfonds kunt u ons gemakkelijk sponsoren. Hierna vindt u de link.

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailinglijst!

1. Reislogger:
    3 maart 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen jullie veel plezier op reis!
  2. Judy:
    5 maart 2019
    Ik had natuurlijk al van jullie geweldige uitdaging gehoord. Erg leuk dat we op deze manier ook mee kunnen leven . Heel veel succes!!!