Google maps

30 juli 2019 - Rue, Frankrijk

Al knikkebollend zit ik nu achter de PC, want belofte maakt schuld! Ik heb jullie trouwe volgers beloofd iedere dag een verslag te maken. En deze dag verdient ook een verslag, want er is best veel gebeurd. Het begon al vanochtend. We moesten eerst afrekenen met een heerlijk ontbijt in “ons” kasteel. Even een tip voor de ei liefhebbers. Als er ergens bij het buffet een bak met heet water staat is die bestemd om de eitjes, die liggen in een bak bij het buffet, te koken! Ik had een ei gepakt en natuurlijk met mijn mes het kopje eraf geslagen. Gelukkig boven mijn bord, want het rauwe ei liep lekker snel leeg op mijn bord. Eerst wilde ik klagen dat ze vergeten hadden de eieren te koken, maar gelukkig wist Wilma beter. Haha.

Als tweede stond het oplossen van mijn kapotte achterwiel op het programma. Natuurlijk had ik gedurende de nacht al allerlei scenario’s bedacht. Uiteindelijk werd het scenario 36! De dame van de receptie had met de “Decathlon” in Boulogne sur Mer gebeld en daar konden we terecht voor een nieuw wiel. Maar hoe moesten wij daar komen? Oplossing ….. de taxi. Ik had dus mijn achterwiel gedemonteerd en samen met Wilma in de taxi naar de Decathlon in Boulogne. Na 15 minuten en 35 euro lichter stonden wij daar voor de deur. Vijf minuten na binnenkomst bleek dat zij geen nieuw wiel voor mij hadden (communicatiestoornis tussen de dame van de receptie van “ons” kasteel en de dame van de Decathlon). Gelukkig was de fietsservice daar bereid om nieuwe spaken in het wiel te zetten.  Hier moesten wij een uur op wachten, maar toen zag het wiel er weer solide uit.

Na een half uur wachten op onze vaste taxichauffeur (ze hebben daar vast heel weinig taxichauffeurs!), Dennis, konden wij weer terug naar “ons” kasteel. Rond 12.30 uur konden wij dan eindelijk op de fiets vertrekken naar Rue. De laatste overnachtingsplaats die wij van tevoren hadden geboekt. “Slechts” 80 kilometer verderop. Wij hadden al contact gehad met de eigenaresse van de B&B en de late aankomst was geen probleem. Nou voor haar niet, maar voor ons wel! Pff wat een helse tocht.

Let op ik ga nu even mekkeren! Eerst moesten wij dealen met heuvels met angstwekkende stijgingspercentages. Was dat het enige geweest had je mij niet gehoord (of toch wel?). Wij moesten al klimmend ook nog afrekenen met een tegenwind van windkracht 6. Ik moet tot mijn schade en schande bekennen dat ik een paar keer de fiets naar boven heb moeten duwen, omdat ik anders nu nog in de buurt van Boulogne sur Mer had rond gezworven.

Verder hadden wij vandaag ook een aantal malen te maken met de nukken van “Google Maps”. Deze app wil je wel eens een semi 4 baans autoweg opsturen, waar de maximale snelheid 100 kilometer is. Net even te gek om over heen te fietsen. Als je dan een andere weg wilt kiezen is de app niet blij, maar dat waren wij ook al niet. Vooral na die steile heuvels, enz..

Ook stuurt “Google Maps” je over heel smalle bospaadjes heen. Eigenlijk alleen bestemd voor een mountainbike. De krassen van de bramenstruiken staan bij Wilma op haar benen.

En de opsomming van de heftige zaken houdt nog niet op, want mijn solide eigen achterwiel maakte na een kilometer of 60 weer een zeer broze indruk. Het inmiddels bij mij bekende geluid van een spaak die knapt was weer prominent aan de orde. Ik heb het geluid gewoon genegeerd, maar wel met de belofte aan mijzelf dat ik morgen echt een nieuw wiel ga kopen.

Als laatste en dan hou ik echt op met zeuren kregen wij op 8 kilometer voor de eindstreep nog een flinke plensbui op onze kop. Zeiknat meldden wij ons bij onze B&B in Rue.

En dan nu het goed nieuws. We hadden het gehaald, ondanks alles en de beloning was een hartverwarmende ontvangst van onze gastvrouw en haar gezin. De heer des huizes beloofde om morgen samen met mij naar de plaatselijke fietsenmaker te gaan om het weerbarstige achterwiel voor eens en voor altijd in optimale conditie te brengen. Immers Perpignan is nog ver, heel ver!

A demain. Wij gaan nu lekker slapen!

1. Renée:
    31 juli 2019
    Dat is vast heel lekker slapen na zulke inspanningen. Wat een avonturen! Op het moment zelf vervelend maar jullie kijken daar over een paar weken grinnikend op terug. Ik geniet van de verhalen en denk aan onze fietsvakantieervaringen jaaaren geleden.
    Hopelijk wordt t wiel nu echt goed gemaakt. Groetjes
  2. José:
    31 juli 2019
    Tjonge, wat een verhaal, zeg! Jullie zijn doordouwers pur sang! Wat zullen jullie slapen.
    Ik hoop van harte, dat de locale fietsenmaker jullie heel goed gaat helpen. Ik ben reuze benieuwd...
  3. Geerten:
    De aanhouder wint 💪👏👏🤛
  4. Rico:
    Wij doen ons best
  5. Car:
    31 juli 2019
    Vanochtend gelezen , niet leuk maar je heb wel wat te schrijven, hoop een beterder dag vandaag kwa wind en heuvels , en dat het eitje straks lekker is, zet hem op , tot vanavond
  6. Albert:
    31 juli 2019
    Jullie tocht loopt letterlijk en figuurlijk niet erg gladjes. Ik hoop dat je vandaag een nieuw wiel kunt scoren, zodat je Wilma weer bij kunt benen 😉
    Alles voor het hogere doel.👊
  7. Rico:
    31 juli 2019
    Albert dat wiel is binnen. En met dat hogere doel bedoel je toch niet al die colletjes. Haha. Nou die kunnen mij gestolen worden. Ben jij trouwens al blut met twee shoppende vrouwen in Londen?
  8. Ria van der Vos:
    31 juli 2019
    Toppers! Blijven gaan hé!
  9. Rico:
    31 juli 2019
    Uiteraard Ria, we gaan door tot Perpignan. Nu het wiel vervangen is moet het goed gaan!
  10. Margit:
    31 juli 2019
    Wat een narigheid! Niks zo frustrerend als materiaalpech en een hele dag wind tegen. En dan ook nog een app die niet snapt wat jullie willen. Petje af voor jullie doorzettingsvermogen, hopelijk nu een dagje met de wind in de rug - letterlijk en figuurlijk!! Hou vol😙
  11. Rico:
    31 juli 2019
    Wij houden zeker vol Margit, want ondanks onze pech is het genieten!! Van alles wat je meemaakt, zoveel hulp vandaag van de mensen van onze B&B, echt geweldig. En dan zeggen ze dat Franse niet aardig zijn. Wij hebben andere ervaringen!!
  12. Remy:
    31 juli 2019
    Ruil je wiel in voor een elektrische fiets...
    Hopelijk vandaag weer de wind in de zeilen. Succes Toppers!
    Bon jour
  13. Rico:
    31 juli 2019
    Helaas kom je dan iets tekort. Ook in Frankrijk zijn de elektrische fietsen aardig aan de prijs. Maar Wilma zegt per dag wel een paar keer hoe blij zij is met haar "hulp".
  14. Madelon:
    31 juli 2019
    Jeetje het valt niet mee. Maar je moet maar denken dat het alleen maar beter kan gaan, windje mee, zonnetje en een goede fietsroute!
    Succes vandaag maar weer.
  15. Joke en Cees:
    31 juli 2019
    Nou nou, het valt niet mee waar jullie onderweg op stuiten met deze gave tocht! We hopen dat jullie toch heerlijk geslapen hebben en dat de oplossing van je wiel niet nr 64 is ....
    We hopen dat je een nieuw wiel kan kopen in de buurt en dat er vandaag een heerlijke tocht met meewind en goede fietspaden voor jullie zijn. Vergeet niet je eitje eerst te koken, voordat je het kopje eraf slaat..... Wilma, je moet toch wat beter op Rico letten.... maar heel veel plezier vandaag! XX
  16. Rico:
    31 juli 2019
    Joke, aan het slapen ligt het niet, we liggen elke avond bewusteloos in bed. Dus een eitje minder maakt niet uit🤣 De wind blijft voorlopig nog tegenwerken, maar we hebben het weer gered en zitten nu in een super kasteel in een heel klein plaatsje waar niets is, dus ook geen restaurant. Maar kasteelvrouwe Joseline gaat vanavond iets lekkers maken voor ons. Super lief
  17. Christien:
    31 juli 2019
    Het ei verhaal vind ik wel hilarisch,zat hard te lachen vanmorgen op de bank.🤣🤣 De rest van jullie spartaanse tocht dwingt respect af. En inderdaad de navigatie apparaten sturen je ook met de auto soms naar de meest vreemde richtingen. Een heg in ofzo. Hoop dat jullie vandaag wat on bezorger kunnen trappen. Succes maar weer🚴‍♀️🚴‍♂️
  18. Rico:
    31 juli 2019
    Haha, een ei hoort erbij, maar voortaan wel gekookt 😁
  19. Chris:
    31 juli 2019
    Ook deze etappe hebben jullie gefixt .knap hoor.Rico ik zat te denken waarom heb jij problemen met de spaken.te zwaar belast of zet je te veel spanning op je achterwiel (te sterk?)we hopen dat het probleem nu verholpen wordt en dat jullie kunnen genieten Van die te gekke fiets vakantie.goede reis namens Marjo en Chris
  20. Rico:
    31 juli 2019
    Chris, natuurlijk ben ik te sterk 😏. Maar de ware reden is dat mijn wiel toch te oud is geweest voor een tocht als deze met best wel wat bagage. Gelukkig hebben we nu een nieuw wiel. Ondanks deze pech genieten we heel erg van deze tocht!!
  21. Nastasja:
    31 juli 2019
    Jeetje wat een verhaal. Jullie maken zo wel wat mee, totaal géén saaie reis💪. Wij als volgers hebben zo elke dag weer een bijzonder verhaal re lezen.
    Rico, jij let denk voortaan wel extra op als je in een restaurant🥚pakt 😉.
    Succes vandaag, hopelijk komen jullie nu iets eerder en met beter weer op de volgende bestemming aan.
  22. Rico:
    31 juli 2019
    Ja hoor Nastas, gelukkig wel. We waren hier rond 17.00 uur met goede fietsen maar met nog steeds veel tegenwind en behoorlijke heuvels. Ik ben bang dat is langs Linnys moet om nieuwe broeken te kopen. Mijn bovenbenen zijn flink aan het groeien😂😂 groetjes Wilma
  23. Erik Heijnis:
    31 juli 2019
    Respect voor jullie doorzettingsvermogen en trouw aan je lezers ! Moedig voorwaarts Rico en Wilma 👍👏
  24. Rico:
    31 juli 2019
    Dank je wel Erik, leuk dat jullie ons volgen
  25. Heydi:
    31 juli 2019
    Misschien toch een gedetailleerde kaart erbij kopen, Rico, i.p.v Google maps alleen?
    Heel veel succes en toi,toi,toi,
    Liefs Heydi
  26. Rico:
    31 juli 2019
    Een gedetailleerde kaart hebben we ook bij.ons hoor, en die is inderdaad echt nodig. Maar bedankt voor de lieve tip😘
  27. Hans:
    31 juli 2019
    Ik bespeur een wat negatieve grondhouding die ik niet van je gewend ben😉
    Probeer het positieve weer terug te krijgen je bent immers in het door jou zo bewierookte Frankrijk😎
    PS een rauw ei is goed voor de potentie en dat heb je nodig als je 5 uur op een zadel hebt gezeten😂
  28. Rico:
    31 juli 2019
    Hans over dat ei het volgende. Ik weet niet of jij wel eens vrouwen hebt gesproken die een lange fietstocht hebben gereden? Een rauw eitje is dus echt niet nodig. 't Is maar dat je het weet!
    En lees mijn laatste verslag. Positiever kan het niet!
  29. Delia:
    31 juli 2019
    Het is igg niet saai😜 toppertjes
  30. Frans:
    31 juli 2019
    Hihi , het verhaal van het ei is hilarisch , omdat het mij ook eens is overkomen. Ik verzeker je... dat gebeurt je geen tweede keer. We bewonderen jullie doorzettingsvermogen. Het wordt vast alleen nog maar beter. We kijken uit naar jullie vervolg verhaal
  31. Rico:
    31 juli 2019
    Dank voor jullie reactie. En Frans ik had vandaag een deja-vu toen wij op een prachtig fietspad langs de Somme aan het fietsen waren. Zeker toen ik een boot zag die in de Somme lag aangemeerd met de naam Ecluse!
  32. Anja:
    31 juli 2019
    Nou nou dat was wel een dag met hier en daar een ( flinke) hobbel,
    Maar ik moet eerlijk bekennen dat het voor ons wel leuk is,dat jullie elke dag wel iets meemaken ,zo houd je ook n beetje rekening met ons als volgers , erg leuk om te lezen.
    Maar natuurlijk heb je er behoorlijk de balen van als het niet loopt zoals je eigenlijk zou willen .
    Maar? Jullie gaan GOED ,en ? Gaan al richting de helft .kop op en heel veel succes .
    Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter
  33. Rico:
    31 juli 2019
    Anja, we doen alles om onze lezers tevreden te houden 😏
    Het is voor jullie leuk om te lezen maar voor ons erg leuk om jullie reacties te lezen. Dus vooral blijven doen!!
  34. Nastasja:
    31 juli 2019
    O Wilma dat is dan weer een geluk, je hebt een duidelijke excuus dat je naar Lynn's moet. Daarheen gaan is geen straf 😉😎
    Nu genieten van een rustige avond.
  35. Rico:
    31 juli 2019
    Haha, jij weet het tenminste 🤣🤣🤣
  36. Joke en Cees:
    31 juli 2019
    Krijg je ook dikke bovenbenen op een electrische fiets? Ga zo door met de leuke verhalen! We genieten en Nelly ook! 😘
  37. Rico:
    31 juli 2019
    Ja écht wel. Ik moet ook behoorlijk trappen hoor. Deze bergen zijn best heftig!! Leuk dat jullie genieten van de verhalen. Dikke kus ook voor Nelly😘😘