Jetzt geht los

24 juli 2019 - Bodegraven, Nederland

Nog een paar uurtjes en dan is het zover “Le depart” om maar in wielertermen te blijven. Echter in tegenstelling tot de ‘tour matadoren’ moeten wij alles zelf meeslepen. Geen aerodynamische fiets die bijna nul kilo weegt, maar een afgeladen stalen ros. Dit klinkt allemaal zwaar, maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan het inpakken voor een vakantie. Inmiddels is het inpakken voor een vliegreis voor ons een routineklus geworden, maar het inpakken voor de fietsreis is ‘different koek’.

Gelukkig zijn wij er net mee klaar en zit het meest belangrijke item, de oplader voor de elektrische fiets van Wilma, in de fietstas. Die kan dus niet vergeten worden. Nu nog even wat laatste dingen kopen in het dorp en dan kunnen we morgen rond 09.00 uur vertrekken voor onze 1e etappe naar Nieuwendijk. Hier wonen Paul en Heydi, respectievelijk oom en tante van Wilma. Zij hebben op onze site van reislogger al laten weten dat het bed al is opgemaakt. Verder kijk ik al uit naar de beloofde avondmaaltijd, namelijk zelfgerookte forel! Het water loopt mijn mond al uit.

Ook het weer belooft schitterend te worden. Misschien wordt het wel de heetste 25 juli ooit gemeten. Een bijzonder feitje aan de start van een bijzondere fietstocht.

Wij gaan vanaf vandaag proberen iedere dag een verslagje te schrijven over wat we hebben meegemaakt. Voor degene die vooruit willen kijken zal ik hieronder de 1e paar dagroutes vermelden.

25 juli Bodegraven - Nieuwendijk 67 km

2. Rico:
    😀😀
  3. José:
    24 juli 2019
    Vanuit Zoetermeer zwaai ik jullie denkbeeldig uit :)
    Ik zou willen dat ik zo'n tante en oom had! Wat super aardig van hen om jullie te ontvangen! Met een heerlijke forel nog wel! TOP!!
    Goede reis! Bon voyage!
  4. Rico:
    24 juli 2019
    Ja écht wel. Wij kijken er ook heel erg naar uit🙂🐟🐟
  5. Jolanda Kamerling:
    He toppertjes
    Heel veel plezier en maak er een onvergetelijke tijd van . Heel veel succes ik ben nu al trots op jullie. Doe voorzichtig en geniet er van. SUCCES
  6. Rico:
    Gaan we doen!!
  7. Roelie:
    24 juli 2019
    Succes en geniet ervan. Alhoewel ik zelf mensen die met deze temperaturen gaan fietsen een btje voor gek verklaar ;)
    Extra chapeau dus! 💪
    Heel veel plezier en doe Paul en Heydi de groeten. Ik blijf jullie volgen.
    Lieve groet en een dikke toitoitoi uit Nunspeet 😘
  8. Rico:
    24 juli 2019
    Haha, ja, wij ook wel een beetje. Maar we hebben een strakke planning!!
    We zullen Paul en Heydi de groeten doen!

Jullie succes met klussen, dat zal ook niet meevallen met de ze temperaturen!
  9. Linda Rijsdam:
    24 juli 2019
    Heej toppers heel veel suc6 toegewenst .
    Echt superrrrrr.
    We gaan jullie volgen, en ik geniet van de verslagen.
    Groetjes Peet en Lin 😘
  10. Rico:
    24 juli 2019
    Ha die Peet en Linda. Bedankt dat jullie ons op voorhand al toppers noemen, maar wij moeten eerst presteren. Voorlopig nog geen officiële fietsmeter afgelegd, maar.............daar gaat dus morgen verandering in komen. We staan te popelen om te starten. Fijn dat jullie ons willen volgen. Op die manier zijn jullie gelijk op de hoogte van onze avonturen, want die gaan er zeker komen. Op voorhand willen wij jullie ook een mooie dag toewensen als Niels gaat trouwen. Ik heb inmiddels gehoord dat er toch een afvaardiging van ons gezin langskomt !!!
  11. Renée:
    24 juli 2019
    Veel plezier ( en sterkte zonodig:)
    Groetjes Renée & Erik
  12. Rico:
    24 juli 2019
    Dank jullie wel. Zullen we af en toe best nodig hebben😓
  13. Delia:
    24 juli 2019
    Heel veel succes toppers !!
  14. Rico:
    Dank je😘
  15. Remy:
    Heel veel succes. Je smelt maar langzaam! Groetjes, Remy
  16. Rico:
    24 juli 2019
    Blijft er voorlopig nog genoeg over🤣🤣
  17. Nastasja:
    24 juli 2019
    Heel knap wat jullie gaan doen. Veel succes en natuurlijk veel plezier.
  18. Rico:
    24 juli 2019
    Dank je. Je ligt toch niet lekker lui op je strandbedje hè 😊
  19. Chris:
    24 juli 2019
    Genieten en fietsen. Veel plezier op deze bijzondere vakantie.
  20. Rico:
    24 juli 2019
    We gaan er voor. We hebben er veel zin in en zijn er klaar voor😘
  21. Paul Wijnen:
    24 juli 2019
    Heel veel plezier! Houd jullie verslagen in de gaten.
  22. Rico:
    24 juli 2019
    Zeker doen, we proberen elke avond wat te schrijven 🙂
  23. Hans:
    24 juli 2019
    Top foto, ik verwacht wat meer ingevallen gezichten bij terugkomst😵
    Heel veel sterkte maar vooral fiets plezier
  24. Rico:
    24 juli 2019
    Haha, dat zal zeker gebeuren denk ik. We gaan er van genieten!!
  25. Anja:
    Heel veel succes buurtjes
    We zwaaien jullie uit .
    Geniet ervan
  26. Rico:
    Komt goed, tot morgen 👋👋
  27. Christien:
    24 juli 2019
    Heel veel veilige kilometers op jullie ijzeren rossen.Veel uithoudings vermogen en elkaar goed masseren elke avond🤪
  28. Rico:
    Haha, goed advies 😄
  29. Maaike Buisman:
    24 juli 2019
    Heel veel plezier en succes samen! En ook wel een beetje sterkte met de warmte ;).
  30. Rico:
    24 juli 2019
    Dank je wel. We hoeven niet op tijd binnen te zijn😏 dus we doen het rustig aan
  31. Greetje:
    25 juli 2019
    Mooie reis gewenst, geniet ervan! En misschien even zwaaien naar collega Robert, die woont ook in Nieuwendijk.
  32. Rob en Hanneke:
    S6, geniet ervan .en veel plezier
  33. Rico:
    26 juli 2019
    Bedankt Rob en Hanneke. Ik weet dat wij qua vakanties aardig op 1 lijn zitten. Zal ik de routes voor jullie bewaren.
  34. Ria van der Vos:
    25 juli 2019
    Heel veel plezier en succes Kanjers. Enne denk aan de bidons met vocht!
  35. José:
    25 juli 2019
    Ja, water, altijd water bij je hebben! Wat voor weer het ook is!
  36. Ank van Santen:
    25 juli 2019
    Heel veel succes !! En plezier !!
  37. Pa en Ma:
    25 juli 2019
    Veel succes en doe voorzichtig,dikke knuffel van ons
  38. Rico:
    26 juli 2019
    Wat leuk dat jullie een bericht op onze site hebben gezet. Heel knap en wij zijn er heel blij mee. Wij zijn trots op jullie.
  39. Peter Kuystermans:
    25 juli 2019
    Heel veel succes samen. En mochten jullie het tempo er zodanig goed in hebben, dat je nog een stukje doorfietst , dan heb ik nog een tweepersoons kamer met badkamer tot jullie beschikking (met airco).
    Groetje en ontzettend veel fietsplezier,
    Peter en Anja 🚲🚲😎🍷🍦
  40. Rico:
    26 juli 2019
    Haha Peet als dat zou kunnen, maar ik denk dat wij met het aantikken van de Frans-Spaanse grens al genoeg op een zadel hebben gezeten. Maar we onthouden het aanbod.
  41. Joke en Cees:
    25 juli 2019
    Lieve Wilma en Rico, al in Nieuwendijk verwend met een lekker forelletje?? Geniet er van en doe je oom en tante de groetjes van ons. Morgen weer succes! Toppers!! Xxx
  42. Maarten Holl:
    26 juli 2019
    Rico en Wilma, veel plezier, he wat een vislucht ruik ik ineens ,ooooooo dat is natuurlijk die forel van gisteravond, nou hoe dan ook, zet hem op.