Een mooie naam alleen is niet altijd goed genoeg!

5 augustus 2019 - Romorantin-Lanthenay, Frankrijk

Vandaag was een verademing vergeleken met gisteren. Ten eerste het perfect gevarieerde ontbijt in ons “budget Ibis” hotel. Het was na het geweldige ontbijt bij Heydi en Paul en die in het kasteel by far het beste ontbijt. Laat ik nou nooit meer wat slechts horen over het “budget Ibis” hotel.

Voor de verandering zag de omgeving er vandaag weer eens anders uit. Wij hadden inmiddels genoeg kilometers lange gele graanvelden gezien. Nu reden we regelmatig door een groen bosachtig decor. Bijkomend voordeel was dat de bomen ook de nimmer aflatende wind tegenhielden. Vandaag was de wind weer met kracht 3 aanwezig. Tegen natuurlijk, anders had ik het niet vermeld.

Het traject was vandaag ongeveer 60 kilometer. Wij zijn er uit dat de ideale afstand tussen de 60 en 70 kilometer ligt. Vandaag was de bestemming dus Romorantin-Lanthenay. De stad met de mooie naam, zoals ik gisteren schreef. Maar wat de naam suggereert maakt die stad niet waar en dan was het ook nog maandag en vakantie. Dus een “dode”stad.

We hopen morgen meer reuring tegen te komen. Ik heb mij toch weer laten verleiden tot een etappe van 70 kilometer en aan het einde daarvan ligt dan de wat grotere en bekendere stad Chauteauroux. Op wikipedia heb ik kunnen lezen dat dit een stad is van 50.000 inwoners. En het is morgen dinsdag (meestal na maandag!) dus dat scheelt. En het zal toch niet zo zijn dat ook alle inwoners, maar vooral de restauranteigenaren van Chateauxroux met vakantie zijn? We gaan het zien.

Ook mijn achterwiel (lees de spaken erin) hield het vandaag voorbeeldig vol. Slechts 1x zaten er twee spaken wat los in het wiel. Met mijn grote vriend ‘de tang’ was dit snel verholpen. Het blijft echter een aanhoudende zorg. Overigens hulde aan Google Maps. Een klasse dag. Niet 1 verrassing!

Als laatste wil ik vermelden dat Wilma en ik vandaag zijn geïnterviewd door een verslaggever van het Algemeen Dagblad. Zij willen een artikel plaatsen over onze fietstocht en het daarbij behorende doel om geld in te zamelen voor Alzheimer. Wij zijn heel benieuwd naar het stuk. De verslaggever kon ons echter nog niet zeggen welke dag het precies gepubliceerd gaat worden, maar wel dat het deze week is. Jullie horen het natuurlijk direct van ons.

Het zal wel moeilijk worden om “gewoon” te blijven nu onze bekendheid gaat stijgen. Ook vandaag werden we regelmatig luidkeels begroet. Meestal waren het levende wezens, die in de regel luisteren naar de naam van Fikkie, Belle, Wodan, Astor, Champie, enz…. En dan ben je vaak blij dat het hek dicht zit, haha.

A demain

1. José:
    5 augustus 2019
    O, wat een mooie/ grappige foto's vandaag!
    Fijn dat alles vandaag voorspoedig verliep. Ik ben reuze benieuwd naar het AD artikel! Jullie worden echt bekende Nederlanders! Super!
    Ik ga enorm mijn best doen, om een handtekening van jullie te krijgen...
  2. Rico:
    5 augustus 2019
    Jose wij vinden het heel leuk dat je zo meeleeft. Je bent ook altijd de eerste die reageert op onze pennenvruchten. En die handtekening gaat wel goed komen.
  3. Aad:
    5 augustus 2019
    Jammer dat er weinig te melden is over deze etappe, verheugde mij al op je sappige verhalen. Hoop dat de "grote stad" jullie niet wereld vreemd maakt met zoveel stadse mensen om je heen. ( Grapje ).
  4. Rico:
    5 augustus 2019
    Nou Aad sappige verhalen kan je krijgen. Weet je hoeveel wij drinken op een dag? Het was vandaag b.v. 30+ graden.
  5. Albert:
    5 augustus 2019
    Ben benieuwd hoe jullie met je nieuwe status ( van BN-ers) om gaan. Misschien dat jullie er nog een slaatje uit kunnen slaan, door links en rechts wat snabbels te doen.
    Veel plzr morgen met de 70 k's
  6. Rico:
    5 augustus 2019
    Albert ben vanavond al gevraagd voor een dansavond, maar als je fietst wil dat nog niet zeggen dat je kan dansen, In mijn geval zeker niet!
  7. Anja:
    5 augustus 2019
    Heerlijk om te lezen dat het vandaag een ( gewone) dag was.
    Google heeft jullie niet in de steek gelaten, alleen de wind blijft jullie volgen,maar ?beter wind dan regen .
    En gelukkig heeft de fiets het ook weer doorstaan,dus jullie kunnen er morgen weer tegenaan.
    Dat wordt nog wat met die bekendheid van jullie,ik denk dat ze straks allemaal op de brasem staan om jullie te verwelkomen,en uiteraard staat floor dan voorop .
    Was weer n leuk stukje buurman.
    Voor morgen weer heel veel succes
  8. Rico:
    5 augustus 2019
    Je hebt helemaal gelijk buuf. Tel je zegeningen. Inderdaad nul regen. Sterker nog het was vandaag 30+. Morgen staat een bewolkte dag op het programma, maar toch nog 25 graden. Perfect dus. Zie je ik ben een snelle leerling! Ja die Floris. Is zijn haar al een beetje bijgegroeid, want anders staat hij echt niet voorop. Hij is best wel ijdel!
  9. Hans:
    5 augustus 2019
    Op de laatste foto zag ik toch (wat statische) supporters die ook feestverlichting hadden meegenomen. Overweldigend die aandacht.
    Op de een na laatste foto zag ik richting aanwijzers voor fietsers, waarom heb je dan google maps nodig 🤔. Je ziet, ik lees en bekijk alles aandachtig, zal het AD in de gaten houden vanaf morgen
    Oet moen
  10. Rico:
    5 augustus 2019
    Hans kan ik jou zo nu en dan vragen een verhaaltje te schrijven. Volgens mij liggen ze dan ook allemaal in een deuk. En ik moet je meegeven dat je een goed observeerder bent. Leuk dat je ons ook volgt. Je gelooft het of niet, maar dat motiveert echt!
  11. Madelon:
    5 augustus 2019
    Denk Rico dat je snel genoeg een eigen colum in het AD krijgt!
  12. Rico:
    5 augustus 2019
    Dat is teveel eer. Ik doe mijn best en het belangrijkste is dat jullie het leuk vinden. Op deze manier kunnen jullie ons aardig volgen.
  13. José:
    5 augustus 2019
    Ik ben blij dat ik jullie handtekeningen MAG krijgen :)
    Ik voel me zeer vereerd ...
  14. Rico:
    6 augustus 2019
    Dat hoeft niet hoor Jose. Wij zijn juist vereerd door je aandacht.
  15. José:
    6 augustus 2019
    JOEPIE!! Zo te zien zijn jullie vandaag vroeg op het nieuwe adres! Een zeer voorspoedige dag, vermoed ik. TOP!
  16. Judy:
    10 augustus 2019
    Mag toch wel hopen dat jullie nog wel een alcoholische versnapering hebben kunnen bemachtigen in deze dode stad......