Mooiweerfietsers

28 april 2019 - Bodegraven, Nederland

Het is even een tijdje stil geweest met informatie van onze kant. Dit kwam deels door het drukke sociale programma, maar ook deels door de klimatologische omstandigheden.  De zin om te gaan fietsen wordt bij ons toch vaak bepaald door het weer.

We zijn er dan ook wel van overtuigd dat wij “Mooiweerfietsers” zijn.

Gelukkig start onze fietstocht eind juli, midden in de zomer. En om het nog comfortabeler te maken voor onszelf rijden we  richting het warme zuiden. Dus iedere kilometer die we rijden zorgt er theoretisch voor dat het steeds lekkerder weer wordt.

Gelukkig hebben de weergoden het de afgelopen weken goed voor gehad met ons. We hebben dus al een aantal oefenritten gereden.

Schoonhoven was ons doel bij een van de eerste ritten. Hier heb je bij de pont over de Lek een prachtig restaurant met een mooi terras met uitzicht over het water. Via de mooie plaatsjes Nieuwerbrug, Driebruggen. Hogebrug, Hekendorp, Haastrecht, Vlist (wie kent deze plaatsjes niet?) kwamen wij aan in Schoonhoven en daar kregen wij onze eerst les in omgaan met teleurstellingen. Ons zuurverdiende drankje met wat lekkers in het door ons beoogde restaurant met het mooie terras aan de Lek ging dus niet door! Ze waren de tent aan het verbouwen.  Jammer want wij hadden er echt naar uitgekeken. Uiteraard hebben we op een ander terras toch nog iets lekkers gegeten en gedronken. Ik verwacht dat wij dit tijdens onze fietstocht ook wel mee zullen gaan maken, dat wij gepland hebben om in een klein Frans plaatsje een “pitstop” te maken voor een bakkie koffie en dat er dan geen enkele winkel aanwezig is.

O ja, over deze rit moet ik nog wel even vermelden dat wij op de terugweg een aardig windje tegen hadden. Voor Wilma geen probleem. Zij had gewoon haar elektrische fiets een standje hoger gezet. Terwijl zij met groot gemak en een grote glimlach naast mij reed vroeg zij vol empathie of ik het een beetje kon bijhouden. Met een rood hoofd heb ik wat terug gegromd.

We hebben verder nog een mooie tocht rondom Woerden en  Nieuwkoop gemaakt. Wij hebben besloten om met ingang van volgende week de trainingsintensiteit op te schroeven. De weersverwachtingen zijn best wel oké en de avonden zijn momenteel lang. Dus gaan we regelmatig een rondje rijden. We moeten per slot van rekening wat doen aan zadelgewenning!

1. Joke en Cees:
    28 april 2019
    Hihihi, leuk om te volgen!
    Ik kijk uit naar t volgende verhaal, en laat R uiteraard ook aan Cees lezen.... 😘
  2. Aad:
    28 april 2019
    Hé kilometervreters ga zo door en de km's komen dan vanzelf wel in jullie benen.Succes met de avond trainingen.😎🏁
  3. Hans:
    28 april 2019
    Verwacht dat straks de verhalen korter worden en de tochten langer😉😓
  4. Remy:
    28 april 2019
    Van terrasje naar terrasje fietst wel relaxed!👍🍺🙏
  5. Judy:
    29 april 2019
    Ik zie het helemaal voor me met die tegenwind. Wilma lekker nonchalant en met een bug smile " lukt het lieverd" en Rico zwoegend met een rode kop ernaast.😂😂😂
  6. Maarten Holl:
    29 april 2019
    Mooiweerfietsers hebben het voordeel dat ze er eigenlijk altijd zin in hebben. Een terrasje
    pikken, een drankje hier, wat eten daar. Een beetje om je heen kijken. Mij benieuwen of dit stel ooit in Zuid-Frankrijk belandt. HiHi
  7. Karin:
    1 mei 2019
    Je kan ook naar Landzicht fietsen, die is altijd open!!!
  8. Pa en Ma:
    2 mei 2019
    een goed begin is al heel veel en volhouden maar.
    Er zijn genoeg terrasjes om weer bij te tanken
  9. Heydi:
    9 mei 2019
    Logeren in Nieuwendijk is ontspannend en relaxed.😴Kun je weer energie opdien voor de volgende etappe! Tot de 25ste juli💋
  10. Rico:
    9 mei 2019
    Lijkt ons heerlijk die ontspanning, we kijken er al naar uit. Wij hebben er zin in!!