Brand

16 maart 2019 - Bodegraven, Nederland

Helaas was het weer deze week niet echt ideaal om kilometers te maken op de fiets. Harde wind en dito regen nodigde niet uit tot enige trainingsactiviteiten. Maar dit weertype is wel weer ideaal om via het internet allerlei zaken voor te bereiden. O.a. het zoeken en boeken van overnachtingen.

Voorgaande ervaringen leerden mij dat het ver vooruit boeken ideaal is omdat je dan nog veel keus hebt. Het nadeel van het boeken van alle overnachtingen is dat er geen “kink” in de kabel moet komen. Helaas heb je niet altijd de controle over alle “elementen”, zoals b.v. het  weer. Dit hebben wij ondervonden tijdens onze vorige fietstocht van Lyon naar de zuidkust van Frankrijk.  Op de 1e fietsdag was het heeeeeel slecht weer. Je kan dan niet zeggen ik blijf nog een dagje wachten totdat het  weer opknapt, want de volgende overnachting is immers al geboekt.

Toch heb ik alvast de 1e 5 overnachtingen geboekt, omdat het 1e gedeelte van onze fietstocht langs de Belgische kust voert. Aangezien wij onze fietstocht gaan uitvoeren midden in de vakantieperiode (juli) leek het mij verstandig om daar toch alvast wat overnachtingen te boeken. Alleen al het zoeken naar leuke en uiteraard betaalbare overnachtingen zorgt ervoor dat wij steeds enthousiaster worden. Met het uitzoeken kom je al helemaal in de vakantiesfeer.

Echter …….de afgelopen week kregen wij een bericht van één van de door ons geboekte overnachtingslocaties, t.w Le Jardin d’Helant. Zij deelde ons mede dat de accommodatie voor een groot gedeelte was afgebrand. Het was dusdanig verwoest dat de eigenaren ons berichtten, dat zij de accommodatie niet voor juli niet hersteld krijgen. Voor ons slechts een teleurstelling, maar wat een tegenslag voor de eigenaren. Wij hebben hen dan ook veel sterkte gewenst. We hebben inmiddels, mede op aanwijzing van de eigenaren van Le Jardin d’Helant een andere overnachtingsplek geboekt in een dorpje vlak bij.

Zoals jullie in het vorige verhaal "Echte noodzaak" hebben kunnen lezen. hebben wij vorige week een sponsorpagina geopend op de site van de Alzheimer stichting. Wij zijn ontzettend trots en dankbaar dat via deze site al door een flink aantal mensen geld is gestort. De stand is op dit moment  al € 340,-. Geweldig!!

Ik heb mij voorgenomen om bij ieder verhaal de link naar de sponsorpagina te zetten. Deze snelkoppeling die jullie direct doorlinkt naar de juiste sponsorpagina staat onder het verhaal 'Echte noodzaak'.