Sokken.

20 oktober 2022 - Giens Peninsula, Frankrijk

Het is goed om te horen dat mijn verslagen aandachtig worden gelezen. Zo hoorde ik dat de dames van 1801 het poederen van de liezen uitgebreid hebben besproken. Om de dames tegemoet te komen heb ik denk nog een dingetje waarover zij tijdens de koffie best een boom over kunnen gaan opzetten. E.e.a. heeft te maken met de titel.

Natuurlijk is het in Frankrijk ook oktober. Ondanks de zonnige foto op het strand van gisteren koelt het ook hier ’s-avonds behoorlijk af. Zo ook gisterenavond. Nadat ik al mijn “werkzaamheden” had afgewerkt heb ik mij op tijd teruggetrokken in mijn tentje.  De tent was toen al behoorlijk vochtig. Gedurende de nacht werd het ook nog flink koeler. Ik heb het niet vlug koud, maar ik kreeg mijn voeten niet warm. Thuis ben ik verwend met de aanwezigheid van Wilma. En dan kan ik als het nodig is even lekker mijn voeten warmen.  Niet dat zij daar altijd vrolijk van wordt, maar een huwelijk is nu eenmaal geven en nemen! 😊 Maar helaas was Wilma er gisterenavond niet, dus moest ik overgaan op plan B. Jawel gewoon mijn sokken opgezocht en deze aangedaan. Ik begrijp dat dit niet echt romantisch klinkt, maar ik lag toch alleen in de tent en het doel heiligt de middelen. En het hielp en dat is het belangrijkste.

Toen ik om 08.00 uur opstond was alles dus behoorlijk vochtig. Helaas was vandaag het zonnetje er niet als de kippen bij zoals gisteren. De spullen moesten dus vochtig worden opgeruimd.

Zoals tot nu toe iedere dag vertrok ik rond een uur of tien vanaf de camping. Ik merkte dat mijn spieren het nog steeds niet naar hun zin hadden. Maar na een klimmetje was het vervolg bijna Nederlands. Wat een verademing met de vorige dagen. In no time had ik 20 kilometer op de teller staan en reed ik langs bekende kustplaatsen zoals St Maxime, St Tropez, maar ook Port Grimaud. Hier ben ik in het verleden al een paar maal op vakantie geweest. Het wordt ook wel het Venetië van Frankrijk genoemd. Echt een aanrader om naar toe te gaan.

Ook had ik bij deze plaats twee route keuzes. Ik heb gekozen voor de route langs Cogolin,

Rommelmarkt in Cogolin

dus niet langs de kust. Dit ging in het begin best goed, maar ook hier kwamen de klimmetjes. Toen ik het bijna zat was hoefde ik nog maar een kilometer of 5 naar de camping die ik gisteren had gebeld. Het was echter pas 13.00 uur en de man die ik gisteren belde deelde mij mede dat hij pas om 15.00 uur weer aanwezig was. Wat was nu wijsheid. Ik vond het zonde om 2 uur voor de camping te hangen in de wetenschap dat ik nog best een paar kilometer moest rijden om weer in Avignon te geraken. Doorrijden dus. En gelukkig verdwenen ook de klimmetjes weer. Ik had nu mijn zinnen gezet op een camping in Hyeres. Ik had echter nog geen contact gehad met die camping. Nou die bleek dus gesloten.

Vervolgens op een stoepje in Hyeres een belronde gehouden langs de campings. Zij waren dus allemaal gesloten. Soms duurt het even, maar dan heb ik wel eens een heel helder idee. Ik belde het Office du Tourisme van Hyeres. Een vriendelijke mevrouw deelde mij mede dat alleen camping “International” in Gein open was. Zij deelde mij mede dat Gein was gelegen op een schiereiland.

Ibissen bij de camping in Gein

Snel even opgezocht en zo kwam ik er achter dat deze camping nog 12 kilometer verderop was.  Geen probleem, want behalve “goede benen” had ik ook een lekker windje mee. Uiteindelijk kwam het totaal aantal kilometers vandaag op 80.

Op deze camping weer een mooi plekje naast het toiletgebouw toegewezen gekregen. Omdat het al wat later was, t.w. 16.30 uur had ik besloten om vanavond weer zelf te koken. Er was toch geen restaurant in de nabijheid en ik had geen zin meer om op mijn stalen ros te springen. Het zelf koken betekent eigenlijk gewoon een van de meegenomen zakjes opwarmen. Vandaag was het “pasta al salmone”. En ik vond het een lekkere maaltijd. De maaltijd werd begeleid met een welverdiend biertje en om het menu af te maken had ik in de campingwinkel ook nog een toetje gekocht. Wat een verwennerij zeg.

Morgen wordt een spannende dag. De weersverwachtingen waren niet positief, maar het gaat er steeds beter uitzien. Ik ga vermoedelijk niet aan regen ontkomen, maar het schijnt bij een klein buitje te blijven. Wij gaan het zien. Je moet per slot van rekening alles een keertje meemaken.

A demain.

P.s. voor de dames van 1801. Ik zal mijn best doen met poederen!

1. Hans:
    20 oktober 2022
    Camping in Gein klinkt me bekend in de oren maar zeker ben ik er niet van. Ook van dat schiereiland meen ik me te herinneren. Het is echter heel lang geleden, het was mijn eerste vakantie met Joyce en haar ouders en we moesten nog in aparte tentjes slapen, kun je nagaan.
  2. Rico:
    20 oktober 2022
    De gevoel van alleen in de tent slapen komt mij bekend voor, maar ik weet zeker dat jullie er niet de hele vakantie aan hebben gehouden.
  3. Nastasja:
    20 oktober 2022
    Haha lol, succes!! 🤞 dat het morgen droog blijft.
  4. Rico:
    Is bijna gelukt!
  5. Hans:
    20 oktober 2022
    Had in ieder geval geen sokken nodig maar kan ook zijn omdat het in juli was😉
  6. Rico:
    21 oktober 2022
    Volgens helpt dit zeker Hans.
  7. José:
    20 oktober 2022
    Tjonge, je hebt vandaag weer een fors aantal km gereden….
    Knap hoor!
    Lang leve fietsen met spierkracht!

Ik volg je route op de kaart! Heel leuk! Ik ben benieuwd waar je morgen naar toe gaat…
    In elk geval: een mooie tocht wederom toegewenst!
  8. Rico:
    21 oktober 2022
    Jose leuk dat jij zo geïnteresseerd bent! Vandaag is het cassis geworden
  9. Henny Steensma:
    20 oktober 2022
    Zoals jezelf al schrijft houd je de gemoederen aardig bezig bij 1801 en dat in een voor ons drukke tijd want ook Wilma komt tijdens haar re-integratie uren met hele “spannende “ verhalen maar daar laat ik me verder niet over uit🤫🫢. Succes met de volgende etappe.
  10. Rico:
    21 oktober 2022
    Je maakt mij wel nieuwsgierig Henny!
  11. Christien:
    20 oktober 2022
    Wat een energie man. Vreemd dat de campings nu al sluiten terwijl het weer nog zo lekker is daar.
  12. Rico:
    21 oktober 2022
    Christien het was vandaag behoorlijk bewolkt en het zal in de buurt ongetwijfeld ergen hebben geregend. Ik heb op zeker geluk gehad.
  13. Car:
    21 oktober 2022
    Jij moet echt een boek gaan schrijven , ik koop hem 😏 zal duimen voor je dat er nog een zonnetje komt , geniet morgen van weer een nieuw avontuur, succes met de kou , kruikje is ook lekker hè maar die zat ws niet bij de paklijst , doei en liefs xx
  14. Rico:
    22 oktober 2022
    Klopt en kruiken zijn zwaar toch?
  15. Madelon:
    23 oktober 2022
    Je had de slaapzakken van Wilma moeten meenemen!
  16. Rico:
    23 oktober 2022
    Oh. Heeft zij die dan?
  17. Madelon:
    24 oktober 2022
    Ze had ze zeker!
    Maar vast niet meer nodig sinds ze jou kent:)
  18. Rico:
    24 oktober 2022
    Oh ik ben benieuwd. Toch eens bijpraten!