Bolletjestrui.

18 oktober 2022 - Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk

Ik eindigde gisteren het verhaal met de hoop dat google maps beter in vorm zou zijn dan gisteren. Nou ik kan jullie op voorhand verraden dat google maps echt een andere definitie heeft van de meest ideale route. Pff, wat heb ik vandaag moeten knokken, maar daarover later.

Ik wilde eerst beginnen met de eerste nacht slapen in mijn tentje. Hoe zal ik het zeggen. Ik ben veel wakker geweest, maar ik heb toch ook behoorlijke stukken geslapen. Ik was in ieder geval lekker uitgerust vanochtend toen ik om 8 uur opstond.

Ik ritste mijn tentje open en had direct een prachtig uitzicht. Dat is dan het voordeel als je lekker hoog op een berg zit. Hierna ff lekker gedoucht en gelijk het bestelde ontbijtje opgehaald. Samen met een lekker bakkie koffie (ik heb mijn favoriete zakjes met poeder koffie meegenomen) was het een mooie start van de dag.

Hierna de tent afgebroken en dankzij mijn excellijst alle spullen weer in de juiste tas gestopt. Klokslag 10.00 uur reed ik van de camping na afscheid te hebben genomen van de camping mevrouw, die mij en passant mededeelde dat fietsen door Monte Carlo geen aanrader was, omdat je dan op de fiets door de “tunnels” moest. Natuurlijk  kent iedereen deze tunnels van de Formule 1 races. Het schijnt dat dagelijks Verstappens in spe proberen ook met die snelheden door de tunnels te rijden. Niet echt veilig dus.

Kortom een andere route dus. Jawel de route van google maps. Vanaf de camping de berg af ging uiteraard perfect, maar al snel moest ik voor Monte Carlo rechtsaf omhoog en omhoog en omhoog en omhoog. Denk nu niet dat ik overdrijf, want het werd met voorsprong de langste klim uit mijn fiets carrière en dan ook nog met volle bepakking. Zo nu en dan krijg ik een bemoedigende opmerking of een spontaan applausje. Na een kleine 3 uur buffelen en zo nu en dan even rusten kwam ik aan op het hoogste punt.

Zicht op Monaco

Ik had toen nog geen 20 kilometer op de teller en een gemiddelde van 9 kilometer per uur. Ik vond dat ik echt een bolletjestrui had verdiend. Niet dat ik als eerste boven was, maar gewoon voor de moeite. Aadje je krijgt echt concurrentie! Mocht een van jullie nu toch aandrang krijgen om deze route te rijden. Het heet “Le grande corniche”. Het is maar dat je het weet.

Ik weet nu waarom de inwoners van Monaco van die dikke auto’s hebben. Anders komen ze die berg niet op. Ik heb echt heel veel Porsche’s, Ferrari’s en aanverwante artikelen langs mij horen en zien rijden. Wel gaaf. Gaf een beetje afleiding!

Gelukkig was in ieder geval Wilma trots op mij, omdat ik niet de tunnelroute had genomen. Ik had haar beloofd voorzichtig te zijn en geen risico te nemen. Met de kennis die ik nu heb weet ik niet wat ik de volgende keer ga doen.

Tot nu toe heb ik echter alleen verhaald over de 1e 20 kilometer. Ik heb er hierna nog bijna 60 kilometer gereden en weer niet allemaal vlak, want het is natuurlijk geen Nederland. Tijdens die 60 kilometer ben ik onder andere door Nice,

i love Nice

Antibes, Juan les Pin en Cannes gereden. Mooi lijstje toch. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik aardig total loss op de camping aankwam. Ik werd hier netjes ontvangen en ik kreeg een mooi plekje toegewezen.

Eerst snel tentje mijn tentje opgezet. Tijdens deze werkzaamheden werd ik al vrolijk lek geprikt door een stelletje opdringerige muggen. De (nederlandse) buurvrouw hoorde mij hierover klagen (Ik denk dat ik te luid had geklaagd over die KUT muggen) en wapperde met een spuitbusje muggenspray. Vervolgens zorgde haar man ervoor dat ik zorgvuldig werd bespoten. Grappig en heel erg aardig. Ik had gelijk geen last meer. Wel ben ik direct naar de apotheek gereden om ook zo’n busje op te halen. Die muggen foppen mij niet meer!

Na een verfrissende douche was ik weer een beetje opgeknapt en toen ik daarna een lekkere pizza met biertje naar binnen had gewerkt was ik weer helemaal het mannetje.

Ondertussen geprobeerd een plekje voor morgen te reserveren, maar dat is mij nog niet gelukt. Dat wordt spannend. Maar geen zorgen voor de dag van morgen.

En een ding weet ik zeker………vanacht slaap ik als os!

A demain.

P.s. Wilma ik heb het verhaal echt goed nagelezen nu!

1. José:
    18 oktober 2022
    ZO! PETJE AF! Wat mij betreft heb je toch écht minstens twee bolletjestruien verdiend! :)
    Chapeau!

En wat een mooie/ leuke foto’s!
  2. Rico:
    19 oktober 2022
    Een is genoeg hoor. Ik kan er toch geen twee tegelijk aan! :)
  3. Hans:
    18 oktober 2022
    Lekker sappig verhaal Rico. Ik noem het nog maar een keer, electrische fietsen.
    Trouwens als je zo veel moet stijgen dan zal het tweede deel van de rit vandaag toch bergaf moeten zijn.
  4. Rico:
    19 oktober 2022
    Natuurlijk klopt dat wat je zegt, maar een klimmen, wordt teniet gedaan door 10 minuten dalen.
  5. Car:
    19 oktober 2022
    Hej Toppertje , vind het echt stoer hoor , ik zou toch fijn vinden tijdens zo tocht om een maatje te hebben om ff te klagen , succes weer vandaag , was weer heerlijk verhaal xx
  6. Rico:
    19 oktober 2022
    Moet nog even wachten totdat Willie gaat stoppen, maar dan is het wel een heerlijke manier van vakantie vieren.
  7. Roelie:
    19 oktober 2022
    Prachtige weer die verhalen van je! En een super mooi gebied waar je fietst, met de auto vonden we het goed te doen ;)
    Veel succes vandaag en veel plezier!
  8. Rico:
    19 oktober 2022
    Grappig dat je dat zegt. In mijn blog van vandaag schrijf ik ongeveer hetzelfde.
  9. Judy:
    19 oktober 2022
    Wat geniet ik weer van je verhaal. Enne...petje af hoor!!!
  10. Rico:
    19 oktober 2022
    Dank voor de positieve feedback. Maakt het schrijven van een verslag de moeite waard.
  11. Hans:
    19 oktober 2022
    Vandaag genoten van je belebenissen. Zoals gewoonlijk een kritische opmerking van mij. Ik zie liever een foto van een kanjer in een fietsbroek aan zee dan een patser in een oranje zwembroek op het strand 🥴
    Mooie omgeving hoor
  12. Rico:
    20 oktober 2022
    Haha. Rose was de kleur van mijn zwembroek en wie weet wordt je nog op je wenken bedient.
  13. Carla:
    20 oktober 2022
    Rico, ik ben trots op je!! Knap dat je dit doet en dan ook nog in je eentje.......Zet hem op.
    Groetjes Carla
  14. Rico: