Hoezeeee, l'arrivée!!

19 augustus 2019 - Perpignan, Frankrijk

Daar was die dan opeens, het bord met het opschrift Perpignan. Speciaal voor ons stond het er ook onder in het Catalaans. Zoals velen van jullie wel weten is Perpignan de hoofdstad van Frans Catalonië. Wat dat deed bord met ons? Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar ik kreeg toch weer een “zwak” momentje. Dit was toch een droom, die ik al jaren wilde verwezenlijken. Dat wist uiteraard ook mijn dochter. Zij heeft voor mij ooit eens een fietsreis geregeld. Met de woorden: “U wilde toch zo graag in Frankrijk fietsen?” werd ik in een fietsbus gedirigeerd en een dag later was ik met een groep volslagen onbekenden aan het fietsen in de Dordogne. Vermoedelijk was ik op dat moment wat lastig en op die manier was ze mij in ieder geval een weekje kwijt. Maar helemaal naar het zuiden van Frankrijk fietsen bleef mijn lang gekoesterde wens.

Bij Wilma merkte ik dat ze vlak voor Perpignan allerlei tussenstops arrangeerde. Zij zei ook eerlijk dat zij eigenlijk niet kon geloven dat we er nu bijna waren. Als het moest zou zij nog doorfietsen naar Barcelona. Lekker stoer.

Maar opeens was daar dan dat bord Perpignan. Bij de start van onze tocht in Bodegraven was de km stand op de computer van de fiets van Wilma precies 700! Bij het bord stond hij op 2401.9. Op de kop af dus 1700 fietskilometers vanaf Bodegraven. Daar hebben we 26 dagen aaneengesloten over gedaan. We hebben geen enkele rustdag gehad. Die staat morgen op het programma. Een nieuw wiel, een lekke band, een wiel met overspannen spaken en eenmaal een afgelopen ketting. De fietsen zijn vies en vet. Wat hebben onze stalen rossen het voor hun kiezen gehad. Het was namelijk niet alleen strak asfalt wat onder de wielen door ging. Zand, stenen en keien kwamen zeer regelmatig voor, maar ze gaven geen krimp. Ze staan nu ongelofelijk trots te zijn in de garage van onze B&B in het plaatsje Alénya, vlak bij St. Cyprien.

Wat gebeurde er nog meer bij dat bord Perpignan? Ik voelde mij trots niet op mijzelf maar op mijn lieve vrouw Wilma. Wat heb ik een respect voor haar. Bij de mededeling van mijn kant dat ik in het jaar van mijn 60e verjaardag naar Zuid-Frankrijk zou gaan fietsen zei ze direct: “Ik ga mee”. Haar motivatie was dat zij die dingen, die ik tijdens die tocht zou gaan beleven, wilde meebeleven. Je doet immers als echtpaar “alles” samen. Ik heb haar toen geprobeerd uit te leggen waar ze aan begon. Ik fietste toen al regelmatig naar mijn werk. Wilma reed zo nu en dan met mij een rondje op zondag. Toch heeft zij geen moment getwijfeld. Wel gaf de aanschaf van haar elektrische fiets haar het zelfvertrouwen om niet tegen de tocht op te zien. Tijdens deze weken heeft zij gebuffeld en dankzij Wilma en haar accu ben ik heuvels opgekomen, die ik anders op had moeten lopen. Door haar tomeloze kopwerk tegen wind in kwamen we iedere keer weer “heel” aan op de volgende bestemming. En neem van mij aan dat we wind hebben gehad. Pff. En ook het respect voor het doen met slechts twee jurkjes de laatste 2 weken (ik heb nog gezegd dat je ziet dat dit best kan! geintje!). Kortom ik ben apetrots op haar!

Hoe lang hebben wij bij dat bord gestaan? 10 minuten? En in die tijd hebben we ook nog de “bewijsfoto’s” gemaakt. Toch heb ik nog staan denken aan mijn vader, een van de redenen van deze fietstocht, maar ook aan mijn moeder, die ook alles samen met mijn vader deed. Ik moest denken aan mijn kinderen, die beiden mijn voorkeur voor Frankrijk met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Mijn zoon, die zelfs een tijd in Frankrijk heeft gewerkt en redelijk vloeiend Frans spreekt. Ben ik best wel trots op, maar ook wel stiekem een beetje jaloers.

Sorry Hans en Albert ik vrees dat dit laatste verslag best wel een beetje lang gaat worden, maar zo’n lange reis heeft ook recht op een lange nabeschouwing.

Tsja hoe voel ik mij nu……leeg. Wat moet ik nu nog melden?

Nou natuurlijk een aflevering van de dagelijks terugkerende story “Wat hebben we gegeten gisteren”. Het was gisteren weer een mooi gebeuren. Voor het eten zijn we eerst “even” naar de boulevard van Port la Nouvelle gelopen. Dat was een redelijk p……eind, dus we waren het er al snel over eens dat we zouden gaan eten in ons hotel. Bij aankomst hadden we al aardig wat mensen lekker zien smullen, vandaar. We werden geholpen door een hele leuke jonge dame, die aspiraties had om schooljuf te worden. Om ons het menu te tonen nam ze een compleet schoolbord mee. Na een korte uitleg wisten wij precies wat we zouden kunnen gaan eten. Net zoals op school hebben Wilma en ik gewoon niet opgelet, want uiteindelijk hebben wij mosselen besteld. Wilma moules marineés en ik moules a la crème. Heerlijk in een vissersplaats wat Port-la-Nouvelle nog steeds is. Vooraf hadden wij gezamenlijk een plateau de charcuterie.

Na het eten moest ik nog wel even de route voor vandaag uitzoeken. Toen ik daar 5 minuten mee bezig was hoorde ik een licht geronk achter me. Wilma was zich inmiddels aan het voorbereiden op de laatste fietsdag.

Voor de laatste fietsdag had ik mijn “Catalaanse vlag” (zie foto) onder uit mijn tas gehaald. Dat doet het goed in deze streek. Je kan het vergelijken met Friesland in ons land. De Catalanen vinden echt dat zij een apart volk zijn. Ze spreken en schrijven een heel andere taal. Net zo als de Friezen dus. En met die vlag heb je echt een streepje voor. Getooid met vlag stapten we dus op de fiets vergezeld van een keiharde wind. Maar jullie geloven het of niet. We hadden deze wind de meeste tijd mee. Soms was de wind zo hard dat we de enige heuvel, die we hadden vandaag, bijna werden opgeblazen (leuk, weer een stukje Leekiaans). Doordat we grotendeels langs of bijna langs de kust fietsten kwamen we al snel in de vakantiemodus. Wij zagen ons al liggen op ons matje. Grappig was ook dat toen we langs de kust reden, we een weggetje opreden waar het stikte van de oestertentjes. Hier waren wij een paar jaar eerder ook al geweest. Hier had Wilma haar eerste oester gegeten. En volgens Wilma was het toen ook haar laatste. Vandaag geprobeerd haar van gedachten te laten veranderen, maar de eerste keer stond nog in haar geheugen gegrift. Snel door fietsen dus.

Na onze mijmering bij het bord Perpignan zijn we de stad ingereden en hebben daar in het centrum met een biertje gevierd dat we de “arrivée” hadden gehaald.

Met dit biertje in de benen moesten we toch nog 12 kilometer naar onze heerlijk rustige B&B fietsen. Wij werden allervriendelijkst ontvangen door de eigenaresse en voelden ons er direct thuis. Wij zitten nu voor een dagje op de 1e verdieping, maar morgen verhuizen we naar de begane grond en daar is onder andere een bbq te vinden.

Helaas vrezen we dat het morgen nog geen stranddag wordt, want er wordt regen verwacht, maar dat mag de pret niet drukken. Vanavond lekker happen en dan morgenochtend UITSLAPEN.

A demain.

1. Albert:
    19 augustus 2019
    Wat een geweldig diep respect voor jullie prestatie. Ik kan me jullie momentje van glorie bij het bord Perpignan heel goed voorstellen. Een diepe buiging en "chapeau" zeker ook voor Wilma als minder geoefende fietster. Wat hebben jullie een hoop meegemaakt en ik ben blij dat je dit zo leuk met ons hebt gedeeld. Helaas morgen het "beeld op zwart" maar ga lekker genieten van de rustdag, die hebben jullie zeker verdient. Daarna is het maar 1700 km naar huis, dus als jullie de smaak te pakken hebben.........
    In ieder geval smakelijk voor straks en er kan nog wel een klein biertje tegenaan gegooid worden :-)
  2. Rico:
    19 augustus 2019
    Dit biertje zit er in Albert en of het beeld op zwart gaat weet ik nog niet. Wie weet heb ik in mijn "rustdagen" wel inspiratie voor een leuk verhaaltje. Niet te lang natuurlijk.
  3. Ank van Santen:
    19 augustus 2019
    Gefeliciteerd beide met deze super prestatie ! Je vader zou vast supertrots op jullie zijn geweest rico ! Nu nog ff lekker uitrusten en dan weer terug fietsen toch ? 😂😂😂
  4. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank Ank. Ik vind het heel leuk dat je ons zo hebt gevolgd. Wie weet komen we elkaar nog weer eens tegen in Bodegraven. En nee wij gaan echt niet meer terug fietsen.
  5. Hans:
    Zal het kort houden KANJERS GEFELICITEERD
  6. Rico:
    19 augustus 2019
    Knap hoor. Zo kort is het mij nog niet gelukt, maar goed dat wist je al. Klasse Hans en bedankt voor de leuke reacties. Ik heb trouwens het plan opgevat om de volgende dagen ook zo nu en dan wat op de site te zetten. Een soort afkicken dus. Wie weet zit er een kort verhaal tussen.
  7. Pauline:
    Gefeliciteerd!
    Hier ook trots, op jullie.
    Dat je een droom hebt waar gemaakt en zonder grote kleerscheuren jullie doel hebben bereikt.
    Dikke knuffel en liefs
    Pauline en Marco
  8. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank je wel Pauline en het werd heel erg door ons gewaardeerd dat jullie vanavond even belden. Dat doet zo'n oude man best wel goed. Dikke kus terug en natuurlijk ook voor mijn lieve zoon.
  9. Helene Gruys:
    Wat een prestatie. Geweldig wat jullie hebben gedaan. Toppers
    Geniet nog lekker en rust lekker uit.
  10. Rico:
    Gaan we zeker doen.
  11. Ria Bakker:
    19 augustus 2019
    GEWELDIG! Wat een prestatie!
    Rust maar lekker effies uit, hebben jullie echt verdiend.
  12. Rico:
    Dank je wel Ria.
  13. José:
    19 augustus 2019
    De vlag hangt uit hier in Zoetermeer!
    En zojuist heb ik een rondedans gedaan!
    JULLIE HEBBEN HET GEHAALD!!
    TOP!!! GRANDIOOS!!!
    PROFICIAT!!!
  14. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank Jose. Je weet inmiddels dat ik wat met vlaggen heb en nogmaals bedankt voor het feit dat je zo een trouwe volger bent geweest.
  15. Annette:
    19 augustus 2019
    Lieve buurtjes, wat een geweldige prestatie hebben jullie geleverd. Meegeleefd met de mooie verhalen. We zijn echt supertrots op jullie! Nu nog een paar dagen genieten samen...
  16. Rico:
    19 augustus 2019
    Bedankt andere buurtjes. Zijn jullie alweer thuis dan? Wij gaan zeker lekker genieten.
  17. Heydi:
    19 augustus 2019
    Giga gefeliciteerd met dit huzarenstuk! Hele dikke💋💋💋💋voor beiden! Geniet van dit succes en de laatste paar (vrije) dagen met veel☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️! Kan niet wachten jullie weer te zien!
  18. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank Paul en Heydi. Wij zouden leuk vinden om jullie een keertje in Bodegraven te ontvangen. Kunnen wij proberen jullie ontvangst te evenaren. Gaat vast niet lukken, maar wij gaan zeker ons best doen.
  19. Henny (Dumoulin)👍🍷:
    19 augustus 2019
    He, he eindelijk de finish bereikt, pfffff ik ben doodmoe alleen van de gedachte al om dat k.t eind te fietsen dus voor jullie een diepe buiging
  20. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank Henny. Ik weet inmiddels weet het betekent als jij dat zegt. Ik ben er trots op.
  21. Paul Wijnen:
    19 augustus 2019
    Geweldig gedaan! Nu op vacantie?
  22. Rico:
    19 augustus 2019
    Haha. Dit was de vakantie Paul. Maar we hebben nog 3 dagen om te luieren. Lang zat toch?
  23. Frans en Elise:
    19 augustus 2019
    Wat een KANJERS! Zonder rusten op de eindbestemming. Wij zijn trots op jullie. Bewonderenswaardig wat jullie voor de Alzheimer stichting hebben kunnen doen. Chapeau!
  24. Rico:
    19 augustus 2019
    Wij zijn ook wel benieuwd wat de reactie is van de Alzheimer stichting. Vooralsnog dank voor jullie lieve woorden. Snel weer ens een bakkie doen.
  25. Chris:
    19 augustus 2019
    Petje af .wat knap dat jullie dit geflikt hebben.bedankt voor de mooie verhalen en foto,sNu even uitrusten en hopen dat de trein windje mee heeft.
  26. Rico:
    19 augustus 2019
    Haha. Leuk dat jij het hebt over de winf in de rug voor de trein. Dat heb ik net ook ergens als reactie gegeven. We gaan elkaar snel zien man!
  27. Anja:
    Gefeliciteerd lieve buurtjes
    Jullie hebben het gehaald ( had ook niet anders verwacht hoor)
    Maar het is een ongelofelijke topprestatie.
    Nu heerlijk een paar dagen genieten
    Van alles om je heen
    En lekker uit rusten kanjers
  28. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank je buuf. Vergeet niet jouw topprestatie. Je weet het al bijna een maand voor elkaar te krijgen om het Floris naar de zin te maken. Het is een kat met hoge eisen en we hebben nog niet een klacht van hem binnengekregen. Straks wil hij helemaal niets meer van ons weten en klopt hij gewoon weer bij jou op de deur. Alle gekheid op een stokje. We gaan even een paar dagen lekker niets doen. Alhoewel wij overal toch op de fiets heen moeten.
  29. Ria van der Vos:
    19 augustus 2019
    Als ik een hoed op had zou ik hem met een diepe buiging voor jullie afnemen. Wat een kanjers! Rust lekker uit en geniet nog van la douce France en elkaar!
  30. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank je wel Ria. Als je weer samen met Gijs bij ons komt zorg ik voor de hoed. De buiging kan je gewoon achterwege laten. Dan nemen we gewoon een lekker drankje op de afloop.
  31. Linda Rijsdam:
    19 augustus 2019
    Diep Respect voor jullie!!
    Bikkels, geniet van een paar dagen strand, want die zon komt echt wel.
    Die hebben jullie verdiend!!
    Met de nodige biertjes erbij.
    En dan de terugreis met de trein, dan pas besef je JEMIG hebben wij dat echt helemaal gefietst 😄😘
    Tot gauw in Boreft.
  32. Rico:
    19 augustus 2019
    Linda ik heb mijzelf beloofd dat het besef over het aantal km pas komt na een hele krat bier. Dus ik moet nog even!
  33. Carmen:
    19 augustus 2019
    Wat goed, echte kilometervreters, respect voor jullie beide. Genoten ook van jullie reisverhaal en foto's. Groetjes van Carmen
  34. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank je wel Carmen. Wij hebben ons best gedaan en wij voelen ons dankbaar dat jij ons hebt gevolgd en zo nu en dan hebt gereageerd. Dat was voor ons echt een stimulans.
  35. Nastasja:
    Echt SUPER knap van jullie💪👏👍👍
    Gefeliciteerd met deze 🚴‍♂️🚴‍♀️preseatie.
    Nu even genieten van het niets doen.
  36. Rico:
    Gaat lukken!
  37. Nicoline:
    19 augustus 2019
    Prachtig wat een topprestatie, gefeliciteerd!! Heb genoten van alle verslagen! Geniet van jullie rustdag!
    Lieve groetjes Nicoline
  38. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank je Nicoline en jij ook gefeliciteerd.
  39. Marc Padding:
    19 augustus 2019
    Wauw super knap 1700 km , en dan ook met bijna alleen maar tegenwind en dan hebben we het nog niet over de regen. Wat een toch, maar ook een mooie onvergetelijke ervaring. Rust lekker uit en hopelijk komt de zon ook nog even.
  40. Rico:
    19 augustus 2019
    Bedankt Marc. We gaan echt heeeeeeeeel erg uitrusten. En die zon is niet het belangrijkste. Maar dat die hier komt is een zekerheidje.
  41. Madelon:
    19 augustus 2019
    Wouw wat een toppers zijn jullie! Zo blij voor jullie dat je jullie droom hebben waar gemaakt. Ik ga de leuke stukjes missen Rico of schrijf je de rest van de dagen over jullie belevenissen in Perpignan? Een hele leuke stad trouwens.
    Geniet van de rust dagen en van de terugreis.
  42. Rico:
    19 augustus 2019
    Bedankt. We zijn vandaag al in Perpignan geweest. Lekker biertje gedronken en alvast gekeken op het station, waar vandaan wij vrijdagavond vertrekken naar Bodegraven. Dat gaat heel snel want de trein zal vermoedelijk wind mee hebben.
  43. Pa en Ma:
    19 augustus 2019
    wat zijn we trots op jullie, geweldig, een paar dikke knuffels en tot over een paar dagen dikke kussen
  44. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank u wel. Wij zijn heel blij met jullie knuffels. En wij gaan jullie zeker over een paar dagen weer zien, maar dan komen we wel met de auto!
  45. Remy:
    19 augustus 2019
    Gefeliciteerd toppers! Geweldig gedaan! Missie compleet!! Nu lekker uitrusten! Fijne vakantie nog en tot gauw!
  46. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank. En wat een leuke foto's van jullie fietsavontuur in Nederland. Minstens zo heftig als wij hebben meegemaakt. Wat een regen zeg!
  47. Coen van Valderen:
    19 augustus 2019
    Rico en Wilma, gefeliciteerd, wat een mooie en bijzondere prestatie.
    Het gevoel dat jullie samen hebben beleefd bij de finish moet zo intens zijn geweest. Nu even lekker bijkomen.
    Bedankt dat wij door jouw leuk geschreven dagverslagen de tocht mochten meebeleven.
  48. Rico:
    19 augustus 2019
    Coen het genoegen was geheel aan mijn kant. Dank voor je aandacht en je reacties. Werd zeer door ons gewaardeerd.
  49. Jeroen:
    19 augustus 2019
    Echt fantastisch en verschrikkelijk knap van jullie zeg! Rust uit, geniet er nog even van en tot snel!😘
  50. Rico:
    19 augustus 2019
    Dank je wel. We gaan KEIHARD rusten.
  51. Rob en Hanneke:
    19 augustus 2019
    Gefeliciteerd, wat een prestatie. Geweldig respect!
  52. Rico:
    20 augustus 2019
    Dank je, wij waren zeer vereerd met de support uit Den Haag
  53. Joke en Cees:
    19 augustus 2019
    Gefeliciteerd met jullie mooie fietstocht met een bijzondere reden. Heel knap van Wilma, maar ik had niet anders verwacht van haar! Fijn dat jullie fietsen het gedragen hebben!
    Geniet tot vrijdag, (want dan gaan jullie toch terug?) van Perpignan, en het lekkere ontbijt, bier, wijn, rosé, eten, mosselen en oesters.....o nee, die vind Wilma niet lekker.... ( ik ook niet hoor )
  54. Rico:
    20 augustus 2019
    Dank jullie wel. Ik ben ook heel trots op Wilma maar dat heb je al gelezen. Inderdaad vrijdag terug met de trein. En die vrijdag daarop.......(misschien weer met de fiets) naar Otterloo
  55. Judy:
    19 augustus 2019
    HULDE, HULDE, HULDE. RESPECT, RESPECT, RESPECT!!!! Kanjers ongelooflijk gefeliciteerd, jullie hebben het volbracht. Echt zo super knap. Rico wederom zat ik bij het eerste gedeelte van jouw weer met een brok in mijn keel.
    Ontzettend bedankt dat jullie ons iedere dag hebben mee laten genieten van jullie ongelooflijke reis. Nu genieten van jullie zeer verdiende rust. Hopelijk tot gauw dan proosten op jullie prestatie. Dikke knuffel.
  56. Rico:
    20 augustus 2019
    Dank Judy, fijn dat ik je heb kunnen raken met mijn verhalen. We moeten inderdaad snel een keer proosten want ook jullie hebben een mooie reis gemaakt. Daar willen wij ook alles over horen.
  57. Karin:
    19 augustus 2019
    Chapeau !!! Toch maar “ ff “ gedaan!!! Door weer en wind. Heuvel op heuvel af. Grote klasse!!! Deze ervaring neemt jullie niemand meer af. Geweldige prestatie voor een mooi doel!!!
  58. Rico:
    20 augustus 2019
    Bedankt, je weet dat het van mij een lang gekoesterde wens was. En het bijkomende doel maakte het nog mooier
  59. Christien:
    19 augustus 2019
    Wat een liefdevol verslag!!!!
  60. Rico:
    20 augustus 2019
    Dank je wel, dat was 100% gemeend. Het is best bijzonder om iemand te vinden die dit samen met je wil doen!
  61. Cissy:
    19 augustus 2019
    Respect!!! Super trots op jullie! Met veel plezier de verslagen gelezen! :-)
    en wat een mooi doel! 👊
  62. Rico:
    20 augustus 2019
    Dank je wel Cis, leuk dat je ons ook gevolgd hebt. Is ook een beetje jouw wereld nu jammer genoeg. Kus Wilma
  63. Renée:
    20 augustus 2019
    Ongelofelijk knap zo’n eind over al die heuvels., door regen en wind.Daarnaast hebben jullie zichtbaar genoten van alle bezienswaardigheden en contacten in al die dorpjes. Ik heb daar weer van genoten. Nu lekker rusten voordat jullie in Bodegraven uit de trein stappen. Tot ziens!
  64. Rico:
    20 augustus 2019
    Leuk dat je genoten hebt van onze verhalen, dat is voor ons leuk om te horen
  65. Delia:
    20 augustus 2019
    Supertrots op jullie... ongelofelijk prestatie!
    Dikke knuffel verdiend!
    Jullie gaan t nog missen :).
    Lekker uitrusten nu en bon retour!
  66. Rico:
    20 augustus 2019
    Dank je Delia, dikke knuffel terug
  67. Ceciel:
    20 augustus 2019
    Hi! Wat een superprestatie en er ook nog eens een heel mooi doel mee gesteund. Ik heb er dagelijks van kunnen meegenieten door je blogs👍 Supertrots op jullie! Nu lekker een paar dagen (languit) genieten ... jullie hebben het verdiend 😎 Tot later!
  68. Rico:
    20 augustus 2019
    Dank voor je mooie woorden, we gaan er van genieten!!
  69. Jolanda Kamerling:
    20 augustus 2019
    Wat een prestatie zeg om trots op te zijn.
    Ik zal jullie verslagen gaan missen als ik s'nachts uit mijn werk kwam heb ik regelmatig even jullie belevenissen gelezen. Nu lekker genieten en uitrusten samen. Gefeliciteerd hoor met jullie TOP prestatie petje af en een diepe buiging. Ik zie jullie wel weer op de Brasem.
  70. Rico:
    20 augustus 2019
    Dank je Jo, vanavond heb je weer wat te lezen😜 We gaan elkaar zeker weer zien op de Brasem
  71. Aad:
    20 augustus 2019
    Hoezee, hoezee voor jullie.Zal een onverge telijke ervaren voor jullie worden. En nu nog even een paar mooie dagen bijkomen,en hoop ik nog genieten van het goede weer. 🏆🎖️🎖️⛱️👩‍❤️‍💋‍👩
  72. Rico:
    20 augustus 2019
    Het was zeker een mooie ervaring. Wij hopen ook dat wij nog een paar lekkere relax dagen hebben Aad.
  73. Sylvia:
    20 augustus 2019
    Ik heb ook al jullie mooie en spannende verhalen gevolgd! Leuk geschreven overigens:). Van harte gefeliciteerd met het behalen van jullie (goede) doel/eindbestemming! Applaus!! Graag hoor ik hoe ik nog een donatie kan doen... want op de een of andere manier zie ik nergens een link naar rekeningnummer staan?, dus dat hoor ik nog graag!
  74. Rico:
    20 augustus 2019

Hoi Syl, lief van je. De bovenstaande link kan je gebruiken om te doneren. En anders kan je kijken bij een van de eerste verhalen met als titel " echte noodzaak", daar staat de link ook in vermeld. En als dat niet lukt moet je het maar laten weten, maar ik denk dat het zo moet lukken. Groetjes wilma
  75. Erik Heijnis:
    20 augustus 2019
    Complimenten, kanjers doel bereikt ...en we hebben genoten van jullie verslagen !
    Erik
  76. Rico:
    20 augustus 2019
    Dank je wel Erik, wij vonden het ook leuk om te doen. Is voor ons ook een mooi naslagwerk geworden
  77. Tante Ka:
    20 augustus 2019
    Diep respect voor jullie allebei! En wat heb ik genoten van de fantastische verhalen. Deze zal ik echt gaan missen. Heerlijk nog even genieten. Liefs voor jullie allebei.
  78. Rico:
    20 augustus 2019
    Tante Ka bedankt voor je lovende woorden. Zoals je vandaag hebt kunnen lezen ga ik gewoon door met het schrijven van verhalen totdat we thuis zijn. En het genieten gaan we morgen mee aan de slag. Een hele dag lekker in het zonnetje liggen op het strand. Ik kijk er nu al naar uit.